واکسن چینی کرونا به رئیس جمهور صربستان تزریق شد

کدخبر: ۴۰۳۹۳۲
رئیس جمهوری صربستان در صفحه اینستاگرامش نوشت: من واکسن را دریافت کردم و احساس خوبی دارم. از شما نیروهای بهداشت و درمان کشور تشکر می‌کنم. از برادران چینی هم تشکر می‌کنم.
واکسن چینی کرونا به رئیس جمهور صربستان تزریق شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، الکساندر ووجیچ، رئیس جمهوری ۵۱ ساله صربستان در یک برنامه زنده تلویزیونی واکسن کروناویروس ساخت کمپانی چینی "سینوفارم" را در یک روستای دور افتاده در شرق صربستان تزریق کرد. او این واکسن را به این دلیل انتخاب کرد چون برخی از کارشناسان گفته‌اند که سومین تزریق این واکسن هم ممکن است نیاز باشد چرا که دو دوز تزریقی، به قدر کافی ایمنی در بدن ایجاد نمی‌کند.

آسوشیتدپرس گزارش داد،  ووجیچ در صفحه اینستاگرامش نوشت: من واکسن را دریافت کردم و احساس خوبی دارم. از شما نیروهای بهداشت و درمان کشور تشکر می‌کنم. از برادران چینی هم تشکر می‌کنم.

رئیس جمهوری پوپولیست صربستان که به ندرت ماسک به صورت دارد، چندین ماه قول داده بود تا واکسن را وارد کشور کند اما به دلایل مختلفی این مساله به تعویق افتاده بود.

این مساله باعث شده بود تا یکسری گمانه زنی‌ها در رسانه‌های اجتماعی بابت ترس ووجیچ از سوزن‌های تزریق مطرح شود و اینکه او به واکسن‌ها اعتمادی ندارد یا اینکه چند ماه قبلتر به صورت مخفیانه واکسن تزریق کرده است.

منتقدان وی گفته اند که بی اعتنایی رئیس جمهوری به جنبش مخالفان واکسن در صربستان دامن زد.

به یمن خرید گسترده واکسن چین کرونا صربستان یکی از کشورهای اروپایی با بیشترین تزریق واکسن است. حدود ۱.۵ میلیون نفر از جمعیت هفت میلیونی صربستان دست کم یک دور از واکسن را تاکنون دریافت کرده‌اند اما اخیرا میزان ثبت نام مردم برای دریافت واکسن کاهش داشته است

کمپین موفقیت آمیز ووجیچ برای واکسیناسیون مردم صربستان به لطف روابط دوستانه‌اش با شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین و ولادیمیر پوتین، همتای روسش است. رئیس جمهوری صربستان گفته که پوتین شخصا به صربستان در دریافت اسپوتنیک وی کمک کرده است.

با اینکه صربستان به صورت رسمی به دنبال عضویت در اتحادیه اروپاست اما ووجیچ کشورش را بیشتر به سمت روسیه و چین سوق داده است.

صربستان نخستین کشور اروپایی است که استفاده از دو واکسن روسی و چینی کرونا را تایید و آغاز کرده است. تنظیم مقررات دارویی اتحادیه اروپا هنوز این دو واکسن را تایید نکرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید