آرزوی طراح پیچیده ترین عملیات هوایی جهان برآورده شد+ تصاویر

کدخبر: ۴۰۴۱۹۷
امیر سرتیپ خلبان فرج‌الله براتپور گفت: یکبار زمانی که کلاس پنجم دبستان بودم برای دیدن یک هواپیمای جنگی پنج کیلومتر دویدم و از همان زمان تصمیم گرفتم خلبان شوم که به آرزویم هم رسیدم.
آرزوی طراح پیچیده ترین عملیات هوایی جهان برآورده شد+ تصاویر

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، عملیاتی که در ۱۵ فروردین سال ۱۳۶۰ انجام و در آن پایگاه نظامی"الولید" در دورترین نقطه غربی عراق توسط جنگنده های ایرانی مورد حمله قرار گرفت.

امروز (۱۹ فروردین) در مراسمی در تالار انتظار شهر کرمانشاه از این سردار پرافتخار کشور به پاس سالها مجاهدت در حراست از آسمان ایران اسلامی تجلیل شد.

امیر سرتیپ خلبان فرج‌الله براتپور- طراح و فرمانده عملیات هوایی اچ۳- در این مراسم با بیان اینکه از کودکی به هواپیما و خلبانی علاقمند بوده، گفت: یکبار زمانی که کلاس پنجم دبستان بودم برای دیدن یک هواپیمای جنگی پنج کیلومتر دویدم و از همان زمان تصمیم گرفتم خلبان شوم که به آرزویم هم رسیدم.

این خلبان ارتش؛ طراح پیچیده ترین عملیات هوایی جهان است +تصاویر

 برات پور با قدردانی از مسئولین برای نصب تندیسش در یادمان شهدای خلبان کرمانشاه گفت: در این تندیس نه خودم که همه مردم کرمانشاه را می بینیم که سرباز کوچکشان هستم و از اینکه توانسته ام با پروازهایم گام کوچکی برای حراست از سرزمینم بردارم، خیلی خوشحالم.

 وی ادامه داد: مردمان کرمانشاه در سالهای دفاع مقدس زیر بمباران بوده اند و ثابت کرده اند همواره مدافع آرمان های اسلام و انقلاب هستند و از این حیث شایسته تقدیر هستند.

وی در ادامه از همسرش به خاطر تلاش هایش در زندگیشان قدردانی کرد و گفت: در ۱۹ باری که در دوران خدمتم از شهری به شهر دیگر منتقل می شدم همیشه بلافاصله پس از دریافت حکم انتقالی به شهری که منتقل شده بودم، می رفتم تا بتوانم در خدمت سرزمینم باشم و همسرم به تنهایی بار خانه کشی و کارهای منزل را به دوش می کشید.

این خلبان ارتش؛ طراح پیچیده ترین عملیات هوایی جهان است +تصاویر

برات پور ادامه داد: هزار ساعت پرواز با F۵  و سه هزار ساعت سابقه پرواز با F۴ دارم و بخاطر حجم زیاد کار همیشه فرزندانم را فقط در خواب می دیدم.

 وی با بیان اینکه هیچ وقت به همسرش نمی گفته پرواز جنگی دارد، گفت: همیشه وصیت نامه ای به یکی از همکارانم می دادم که اگر بازنگشتم به خانواده ام بدهند که یک روز آن فرد عصبانی شد و دیگر زیر بار وصیتنامه ام نرفت و به همین خاطر هم مجبور شدم آن را به فرد دیگری بدهم.

وی در ادامه با بیان اینکه رزمندگان جبهه ها بیشترین حق را به گردن ما دارند، گفت: باید داستان زندگی رزمندگان در قالب فیلم و کتاب و ... برای آیندگان تهیه شود.

این خلبان ارتش؛ طراح پیچیده ترین عملیات هوایی جهان است +تصاویر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید