فوری/همسر ملکه بریتانیا درگذشت+زندگینامه

کدخبر: ۴۰۴۳۲۰
اقتصاد نیوز:کاخ باکینگهام رسماً اعلام کرده است که شاهزاده فیلیپ دوک ادینبرو همسر ملکه الیزابت دوم، درگذشت.
فوری/همسر ملکه بریتانیا درگذشت+زندگینامه

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از بی بی سی پرنس فیلیپ همسر ملکه بریتانیا در سن 99 سالگی درگذشت. او از زمستان گذشته وضعیت جسمی مساعدی نداشت و چندین بار در بیمارستان بستری شد. در اواخر بهمن سال قبل او در بیمارستان سنت بارت بستری شد.بیمارستان سنت بارت یک بیمارستان شناخته شده در سطح جهانی است که در زمینه تحقیق و درمان بیماری‌های قلبی و سرطان پیشگام است. پرنس فیلیپ طولانی ترین همسر سلطنتی در تاریخ انگلیس بود. این زوج دارای چهار فرزند و هشت نوه بودند.

زندگی پرنس فلیپ همسر ملکه انگلیس

پرنس فیلیپ ۱۰ ژوئن سال ۱۹۲۱ در جزیره کورفوی یونان به دنیا آمد. او تنها پسر پدر و مادرش، اندرو، پرنس یونان و پرنسس آلیس، بزرگ ترین دختر لویی الکساندر ماونتباتن بود. فیلیپ چهار خواهر بزرگ تر از خود هم دارد.

فیلیپ تنها یک سال و نیم داشت که خانواده اش از یونان تبعید شدند و او سال های اولیه ی زندگی خود را در فرانسه گذارند و بعد از آن تحصیلات خود را در بریتانیا ادامه داد.

وقتی فیلیپ جوان نظرش پرنسس الیزابت، همسر آینده اش را گرفت دانشجوی دانشکده ی افسری بود. آن ها با هم یک نسبت دور فامیلی هم دارند؛ در حقیقت پرنس فیلیپ یکی از نوادگان ملکه ویکتوریا است و از عموزاده های دور الیزابت دوم محسوب می شود.

آشنایی فیلیپ و الیزابت جوان به سال ۱۹۳۹ برمی گردد، زمانی که شاه جورج ششم و همسرش، الیزابت، ملکه ی مادر، برای بازدید به دانشکده ی سلطنتی نیروی دریایی، محل تحصیل فیلیپ رفته بودند. فیلیپ دختران آن ها، الیزابت و مارگارت را مشایعت می کرد. در جریان همین بازدید بود که الیزابت ۱۳ ساله به فیلیپ جوان دل باخت. الیزابت و فیلیپ شروع به نامه نگاری با یکدیگر کردند و این رویه تا چند سال بعد ادامه داشت.

در تابستان ۱۹۴۶ فیلیپ الیزابت را از پدرش، شاه جورج خواستگاری کرد. پادشاه هم پذیرفت، به این شرط که برای نامزدی رسمی تا تولد ۲۱ سالگی الیزابت صبر کنند. فیلیپ برای وصلت با خاندان سلطنتی بریتانیا از عناوین سلطنتی یونانی و دانمارکی خود دست کشید، نام خانوادگی ماونتباتن از خانواده ی مادری اش را برگزید، مذهب انگلیکانیسم (شاخه‌ای از مسیحیت با مرجعیت کلیسای انگلیس) را پذیرفت و تابعیت بریتانیا را گرفت.

فیلیپ و الیزابت در ۲۰ نوامبر سال ۱۹۴۷ در کلیسای سلطنتی وست مینیستر، طی مراسمی که از طریق رادیو به طور زنده در سرتاسر دنیا پخش شد، با یکدیگر ازدواج کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید