پس‌لرزه افشاگری مگان مارکل علیه خانواده سلطنتی / روسیه: این رسوایی نیست، فروپاشی اعتبار است

کدخبر: ۳۹۸۲۷۶
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، مصاحبه پسر ولیعهد بریتانیا و همسرش تنها اثبات کرد که رسانه‌های بریتانیایی افکار عمومی را در راستای منافع این خاندان سلطنتی دستکاری می‌کنند.
پس‌لرزه افشاگری مگان مارکل علیه  خانواده سلطنتی / روسیه: این رسوایی نیست، فروپاشی اعتبار است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در فیسبوک نوشت: تشکیلات بریتانیا در تبانی با مطبوعات است و این مطبوعات افکار عمومی را دستکاری می‌کنند؛ با ایجاد یک برداشت خاص که لزوماً با واقعیت منطبق نیست و حتی می‌تواند با آن تناقض داشته باشد. این مصاحبه فاش کرد که حتی محافظت‌شده‌ترین اعضای تشکیلات بریتانیا اگر از سوی نخبگان حاکم خواسته نشوند، احساس امنیت نمی‌کنند.

زاخارووا به مطالبی از الکساندر لیتویننکو، سرگئی اسکریپال و بوریس برزوفسکی که در رسانه‌های بریتانیایی منتشر شده‌اند، به عنوان نمونه اشاره کرد. زاخارووا در رابطه با این مصاحبه گفت: این رسوایی نیست. این فروپاشی اعتبار است.

این اظهارات در حالی عنوان ‌می‌شوند که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا دوشنبه مراتب احترام عمیق خود به الیزابت دوم، ملکه بریتانیا را ابراز کرد و درباره مصاحبه شاهزاده هری و همسرش اظهارنظری نداشت.   

او گفت: من همیشه بالاترین تحسین را نسبت به ملکه و نقشی که او در کشور ما و کشورهای مشترک‌المنافع ایفا می‌کند، داشته‌ام. من مدت‌هاست که درباره خاندان سلطنتی اظهارنظری نکرده‌ام و امروز هم قصد ندارم چنین کاری کنم.

به نقل از هیل، اما جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید دوشنبه در این رابطه گفت به اعتقاد جو بایدن، هری و مگان شجاعت داشته‌اند که درباره تجربیاتشان به عنوان اعضای خاندان سلطنتی صحبت کرده و به کناره‌گیری از پست‌هایشان تصمیم گرفتند. سخنگوی کاخ سفید گفت: هر شخصی که جلو آمده و درباره مبارزات خود با سلامت روان صحبت کند و روایت خودش را بگوید، شجاعت می‌خواهد.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید