کاهش شدید توزیع واکسن کرونای جانسون در آمریکا

کدخبر: ۴۰۴۴۰۶
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا روز جمعه اعلام کرد، به علت خطای انسانی در یکی از کارخانه ها، توزیع واکسن کرونا جانسون با کاهش ۸۶ درصدی در هفته آینده توزیع خواهد شد.
کاهش شدید توزیع واکسن کرونای جانسون در آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا در بیانیه خود اعلام داشت که توزیع تک دوزی واکسن کرونا جانسون در ایالات متحده هفته آینده حدود ۸۶ درصد کاهش خواهد یافت.

نیویورک تایمز گزارش داد، این در حالی است که تقریبا ۵ میلیون دوز واکسن جانسون در هفته گذشته در آمریکا توزیع شد.

کاهش شدید توزیع واکسن جانسون پس از آن رخ داد که اخیراً یک خطای انسانی در کارخانه بالتیمور باعث تخریب ۱۵ میلیون دوز واکسن جانسون شد.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، هفته گذشته حدود ۱.۹ میلیون دوز واکسن به سراسر ایالات متحده ارسال شد و در این هفته نیز ۴.۹ میلیون واکسن جانسون توزیع شد اما هفته آینده تعداد توزیع واکسن به ۷۰۰ هزار دوز کاهش خواهد یافت.

شرکت جانسون تحویل واکسن تک دوز کرونا خود را در اوایل ماه مارس (اسفند) آغاز کرد و تنها در اولین هفته بیش از دو هزار و ۸۳۳ دوز واکسن تک دوزی کرونا توزیع کرد.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا کنون ۳۱ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۴۰۴ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند و بیش از ۵۷۳ هزار و ۸۵۶ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

شمار بهبودیافتگان نیز ۲۴ میلیون و ۲۷۲ هزار نفر گزارش شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید