خبر بد معاون وزیر بهداشت از روند افزایشی شیوع کرونا در سطح کشور

کدخبر: ۴۰۴۶۵۵
قاسم جان‌بابایی گفت: این وضعیت نتیجه ایام عید، دید و بازدیدها و شرکت در مراسمی چون عروسی است که باعث شده پروتکل‌ها رعایت نشود و اکنون روند رو به افزایش داریم.
خبر بد معاون وزیر بهداشت از روند افزایشی شیوع کرونا در سطح کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روند شیوع کرونا در سطح کشور افزایشی است و در برخی استان‌ها از جمله خراسان جنوبی شتاب بیشتری دارد.

قاسم جان بابایی، شامگاه شنبه ۲۱ فروردین در حاشیه بازدید از بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند گفت: در سطح کشور روند رو به افزایش است و در بعضی از استان‌ها مثل تهران، اصفهان، فارس، زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی شتاب بیشتری دارد.

وی افزود: این وضعیت نتیجه ایام عید، دید و بازدیدها و شرکت در مراسمی چون عروسی است که باعث شده پروتکل‌ها رعایت نشود و اکنون روند رو به افزایش داریم.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: امیدواریم با تمهیداتی که در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شده و تصمیماتی که اندیشیده شده است، این روند هرچه زودتر متوقف شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه همه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور کاملا آمادگی دارند و در استان خراسان جنوبی نیز ظرفیت بسیار خوبی داریم.

جان بابایی گفت: در حال حاضر تخت‌های خالی برای پذیرش بیماران داریم و جای نگرانی برای مردم نیست ولی خواهش ما از مردم این است که حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند زیرا همه چیز با خود مردم تمام می‌شود و اگر مراعات کنند و رفت و آمدهای خانوادگی و تجمعات را مدیریت کنند، قطعا ما هرچه زودتر شاهد توقف این موج خواهیم بود.

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های ما در این سفر، کروناست و خراسان جنوبی هم جزو استان‌هایی شده که روند رو به افزایش دارد و شهر بیرجند بیشتر از هر جای دیگری افزایش موارد بستری را دارد.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه طی بازدیدهای قبلی که داشتیم، شهرستان بیرجند و دانشگاه علوم پزشکی در مدیریت کرونا موفق بودند و در سفر سال گذشته خود به این استان هم شاهد بودیم که خیلی خوب توانستند در بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند این بیماری را مدیریت کنند.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی جزو استان‌های موفق در مدیریت کرونا است و توانسته مرگ و میر نسبتا پایینی داشته باشد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که شامگاه امروز (شنبه) وارد بیرجند شد در ابتدای سفر خود به خراسان جنوبی از بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند و پروژه ساخت بخش سوختگی به مساحت ۴ هزار و ۳۵۰ متر مربع و پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد بازدید کرد. بعد از آن با حضور در شهرستان‌های سرایان، فردوس، بشرویه و طبس ضمن بازدید از بیمارستان‌ها و بررسی وضعیت ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا و سایر آیتم‌های مربوط به بیمارستان‌ها، به بررسی، تحلیل و ارزیابی مشکلات درمان در این شهرستان‌ها خواهد پرداخت و فردا ضمن کلنگ زنی شروع پروژه بیمارستان جدید شهرستان طبس با حضور استاندار خراسان جنوبی و نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، از آی سی یو در حال توسعه و بیمارستان این شهرستان بازدید خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید