با این نشانه ها کرونا را از آلرژی تشخیص دهید

کدخبر: ۴۰۴۹۶۸
اقتصادنیوز : برخی افراد ویروس کرونا را با آلرژی به دلیل شباهت بعضی از علائم شان اشتباه می گیرند اما با دانستن علائم هریک می توانید آلرژی و کرونا را بهتر تشخیص دهید.
با این نشانه ها کرونا را از آلرژی تشخیص دهید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک ، بعضی از علائم ویروس کرونا بسیار شبیه به علائم آلرژی می باشند . بنابراین بسیار مهم است که تفاوت بین این دو را بدانیم تا بتوانیم در صورت نیاز آن ها را از یکدیگر تشخیص دهیم .

چگونه می توان تفاوت بین کرونا و آلرژی را بیان کرد ؟

اول از همه متخصصان پیشنهاد می کنند که در سریع ترین زمان ممکن به یک درمانگر مراجعه کنید تا او بتواند کرونا و یا آلرژی را تشخیص دهد؛ وگرنه بهتر است که خودتان به ارزیابی بپردازید. گفتن تفاوت های بین آلرژی و کرونا اصلا کار راحتی نیست . بنابراین حتما باید به پزشک مراجعه کنید و در غیر این صورت باید دقت بسیار بالایی داشته باشید.

اول از همه باید این موضوع را روشن کنیم که همه بیماری ها و آلرژی ها و کوئید 19 برای هر فرد به صورت متفاوت ظاهر می شوند . بنابراین زمانی که شک دارید، باید به صورت آنلاین یا تلفنی با پزشک ارتباط برقرار کنید.

در مورد بیماری کوید 19 پیشنهاد می کنند که در منزل بمانید و ارتباط خود با پزشک را به صورت تلفنی برقرار کنید زیرا این بیماری شیوع بسیار بالایی دارد. پس بهتر است جان خود و دیگران را به خطر نیندازید . این اتفاق زمان هایی هم صدق می کند که قرار است علائم ویروس را گزارش دهید.

علائم ویروس کرونا

افرادی که به ویروس کرونا یا کوید 19 مبتلا می شوند ، معمولاً علائمی شبیه آنفلوآنزا دارند . طبق اطلاعاتی که از سازمان سلامت بهداشت جهانی به دست ما رسیده ، علائم عفونت کرونا شامل موارد زیر است :

تب

سرفه خشک

خستگی

بعضی از افراد ممکن است علائم دیگری مثل درد عضلانی ، گرفتگی بینی ، گلو درد یا اسهال را در کرونا تجربه کنند. این علائم برای بعضی از افراد خفیف است و در بعضی به صورت تدریجی پیشرفت خواهد کرد . در بیشتر موارد افرادی که به ویروس کرونا مبتلا هستند ، در یک هفته یا کمی بیشتر بدون نیاز به درمان خاصی بهبود پیدا می کنند.

درصد پایینی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا ممکن است که مشکلات شدید تری مثل تنگی نفس و نیاز به بستری شدن را پیدا کنند . اغلب این بیماران بیش از بقیه در معرض خطر بیماری های تنفسی قرار می گیرند . این دسته از افراد معمولاً از قبل به بیماری های تنفسی ، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و بیماری های مربوط به سیستم ایمنی مبتلا بوده اند.

در بیشتر موارد این بیماران در عرض یک هفته بهبود پیدا می کنند.

ویروس کرونا از طریق شخص به شخص دیگر انتقال پیدا می کند . زمانی که فرد مبتلا به ویروس کرونا صحبت می کند ، عطسه می کند و یا سرفه می کند، قطرک های تنفسی وارد هوا می شود . اگرچه که لمس سطوح و بعد لمس چشم ، بینی یا دهان بدون شستن دست ها باعث انتقال ویروس کرونا خواهد شد.

اپیدمی عفونت کرونا روز به روز تغییر می کند و از یک کشور به کشور دیگر منتقل می گردد . علت آن هم این است که هیچ درمان خاصی برای آن وجود ندارد.

علائم آلرژی

مفهوم آلرژی به مجموعه ای از واکنش ها توسط سیستم ایمنی بدن نسبت به درصدی از آلرژن ها می گویند . در این مقاله راجع به آلرژی های شبیه به سرما خوردگی صحبت می کنیم که نوعی از آلرژی هستند که معمولاً با ویروس کرونا اشتباه گرفته می شوند . برخی از علائم آلرژی ها شامل موارد زیر می باشند :

عطسه های پشت سرهم

گرفتگی بینی

آبریزش بینی

آبریزش چشم

خارش چشم

خارش گلو و بینی

سرفه

خستگی

سیاهی زیر چشم

در کنار تمام علائمی که در بالا ذکر کردیم ، باید گفت که ویروس کرونا بعد از گذشت 12 روز شدیدتر می گردد اما علائم آلرژی اینگونه نیستند.

علائم آلرژی، زمانی که آلرژن از محیط حذف شود کم کم ناپدید می گردد . زمانی که علائم این دو بیماری را مقایسه می کنیم، با علائم بی شماری مواجه می شویم و از طرفی چیزی که کار را سخت تر می کند، این است که این علائم در هر شخص متفاوت هستند.

هرچقدر این علائم را بیشتر تشخیص دهید، راحت تر می توانید این دو بیماری را از یکدیگر متمایز کنید.

افراد در هر موردی شبیه به سرماخوردگی یا آلرژی ، نگران این هستند که به ویروس کرونا مبتلا شده اند یا خیر ؛ در صورتی که ممکن است هیچ کدام از علائم کرونا را نداشته باشند . به همین دلیل پیشنهاد ما این است که هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید و اطلاعات زیر را در اختیار او قرار دهید:

سابقه آلرژی در گذشته.

ارتباط با فرد مبتلا به ویروس کرونا.

سفر کردن به مناطقی که میزان ابتلا در آن ها بالا بوده است.

تمام این اطلاعات نقش مهمی را در تشخیص پزشک ایفا می کند. پزشک علاوه بر اینکه علائم شما را نیز مورد بررسی قرار می دهد، می تواند تشخیص دهد که شما به تست کرونا نیاز دارید یا خیر.

اگر قبلاً سابقه ابتلا به آلرژی داشتید ، بهتر است که علائم خود را در گذشته بررسی کنید و اگر این علائم با آلرژی های قبلی شما شباهت داشتند ، پس احتمال این که اکنون هم به آلرژی مبتلا شده باشید، بالا خواهد رفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید