انتخاب این نوع زیبایی ممکن است به کوری منجر شود

کدخبر: ۴۰۵۷۴۵
اقتصادنیوز :یک متخصص چشم گفت: بیمارانی که دچار زخم قرنیه می‌شوند اگر برای درمان دیر اقدام کنند، ممکن است بینایی خود را از دست بدهند.
انتخاب این نوع زیبایی ممکن است  به کوری منجر شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،سعید یادگاری، متخصص چشم و فلوشیپ جراحی پلاستیک چشم و انحراف چشم   اظهار کرد: لنز‌های بهداشتی و زیبایی که برای چشم استفاده می شوند باید کیفیت استاندارد و تاییدیه وزارت بهداشت را داشته باشند و  زیر نظر وزارت بهداشت، در مراکز مورد تایید وزارت، به فروش برسند.

یادگاری افزود: لنز‌ها اکثرا ساخت کشور‌های غربی هستند و در ایران هنوز برند مشخصی برای تولید لنز نداریم. به همین دلیل جای قاچاق و واردات غیر استانداردی که مجوز وزارت بهداشت نداشته باشد، هم وجود دارد.

او ادامه داد: لنز‌ها در دو نوع طبی و زیبایی (لنز‌های طبی_رنگی نیز در این دسته بندی قرار دارند) در بازار موجود هستند. شرکت‌های توزیع کننده این لنز‌ها باید تاییدیه وزارت بهداشت و مجوز‌های ضروری مثل اپتومتری را داشته باشند.

این متخصص چشم بیان کرد: لنز‌هایی که در بازار هستند، لنز‌های روزانه، هفتگی یا ماهانه ای هستند که بر اساس جنس و کیفیت و تنوع، متغیرند . توصیه می‌شود این لنز‌ها توسط متخصص چشم پزشک تجویز شود و از مراکزی که مجوز فروش دارند، تهیه شود.

یادگاری در مورد عوارض استفاده ار لنزهای غیراستاندارد گفت: لنز‌های غیربهداشتی و غیراستاندارد، آسیب‌های جدی و جبران ناپذیر برای چشم ایجاد می‌کنند زیرا این لنز‌ها از موادی تهیه می شود که کیفیت لازم را ندارد، در نتیجه باعث کاهش اکسیژن قرنیه می‌شود.

او افزود: کاهش اکسیژن قرنیه منجر به زخم و کِدری قرنیه می‌شود. این زخم می‌تواند منجر به نابینایی دائمی شود که در این مرحله به پیوند قرنیه نیاز است.

یادگاری بیان کرد: گاهی آسیبی که این لنز‌ها به قرنیه چشم وارد می‌کنند در حدی است که جراحان چشم، ناچار به عمل پیوند قرنیه می‌شوند و در مواردی، هرگز بینایی شخص به او باز نمی‌گردد.

این متخصص چشم گفت: هر چندماه یک بار بیمارانی هستند که با زخم قرنیه مراجعه می‌کنند. خیلی سریع باید لنز از چشم خارج این بیماران خارج شود و تحت درمان قرار بگیرند. قطعا بیمارانی که برای درمان دیر اقدام کنند و به علائمی مثل قرمزی و سوزش چشم توجهی نکنند، ممکن است منجر به نابینایی شخص شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید