ویروس یاغی وطغیان گر(رفتارشناسی ویروس کرونا)

کدخبر: ۴۰۶۲۹۹
سه هفته قبل رییس سابق مرکز کنترل بیماری های آمریکا، کسی که در زمان ترامپ این شغل را داشت در مصاحبه تلویزیونی گفت تردید ندارد که ویروس کرونا از یک آزمایشگاه به بیرون سرایت کرده و آن هم آزمایشگاه ویروس شناسی شهر ووهان چین است.
محمد طبیبیان
یعنی فرض انتقال از سوپ خفاش منتفی است. به همین دلیل هم حکومت چین اجازه یک بررسی بی طرفانه را نمی دهد و تلاش نهاد های بین المللی را نیز در مقاطعی با ممانعت روبرو می کند.
چند روز پیش دوست پزشکی را دیدم که به شدت لاغر و تکیده شده بود. گفت کرونا گرفته دو هفته در بیمارستان بستری بوده و پانزده کیلو وزن از دست داده. از آثار بعدی بیماری دچار حالت التهاب است و از نظر عاطفی حساس شده بنحوی که با شنیدن هر خبر بد بی اختیار به گریه می افتد. او در شگفت بود که ویروس شریر در افراد مختلف کار کرد های بسیار متفاوتی دارد. شاید به دلیل جهش های مکرر.
دوست پزشک من یک تفسیر جالبی داشت. می گفت این ویروس که از اصل خودش جدا شده و از طریق مهندسی ژنتیک دستکاری شده ، طغیان کرده و به دنبال اصل خودش است. تصور کنید بال های کلاغ را به یک گنجشک پیوند بزنید. این ماخذ ناراحتی نا رضایتی و تشنج این موجود جدید می شود که خود را با اصل اولیه متفاوت می یابد. یک گنجشک مهندسی شده به جز به این در و آن در زدن کار بیشتری نمی تواند بکند. اما ویروسی که مهندسی شده و برخی قطعات خود را اصل نمی یابد با دستور به سلولی که به آن وارد می شود سعی در تصحیح خود و باز گشت به اصل خود دارد اما کد همراه ویرایش مهندسی شده فقط انواع جدید و باز هم غیر عادی از ویروس را تولید می کند و این موجود را به طغیان و جهش های مکرر و افزایش ظرفیت نفوذ و تخریب وا می دارد. فعلاً مسابقه ای است بین انسان و ویروس و ممکن است نوعی جهش یافته از آن در بدن یک انسان ایجاد شود که کنترل آن از قدرت بشر فراتر رود.
ملاحظه می شود که رعایت قرنطینه، حفظ فاصله، اجتناب از اجتماعات و رعات همه ضوابط نه تنها برای سلامت خود فرد لازم است بلکه برای اجتناب از این که فیزیولوژی یک نفر از ما ممکن است محل یک جهش غیر عادی ویروس شود که حیات تمام بشریت را تهدید کند، نیز حیاتی است.
 
منبع: کانال تلگرامی نویسنده
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید