استقبال ترامپ از این تصمیم جو بایدن

کدخبر: ۴۰۶۶۶۳
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا از تصمیم «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان استقبال کرد اما در عین حال از زمانبندی آن انتقاد کرد.
استقبال ترامپ از این تصمیم جو بایدن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، براساس گزارش سی ان ان، ترامپ با تمجید از تصمیم بایدن در این باره گفت: درحالیکه تصمیم برای خروج سربازان آمریکایی از افغانستان یک کار بزرگ و مثبت است اما این کار باید قبل از 11 سپتامبر انجام شود. ما پیش از این روز اول مه را برای خروج کامل تعیین کرده بودیم و واشنگتن باید به این برنامه نزدیک شود. 

رئیس جمهور سابق آمریکا که پیش از این تقریبا از همه برنامه‌های بایدن انتقاد کرده افزود: به دو دلیل کاش بایدن قبل از 11 سپتامبر از افغانستان خارج شود. اول اینکه ما باید پیش از این نظامیان خود را از این کشور خارج می‌کردیم. 19 سال زمان خیلی زیادی است و دیگر کافی است. و اینکه روز 11 سپتامبر یک روز و دوره بسیار غم انگیز در کشور ماست و باید به عنوان یک روز یادبود و بازتاب دهنده گرامیداشت افراد بزرگی که از دست رفته‌اند باقی بماند. 

ترامپ سومین رئیس جمهور اسبق آمریکاست که از تصمیم بایدن برای خروج از افغانستان تمجید کرده است. پیش از این «جورج بوش» و «باراک اوباما» در این زمینه با بایدن صحبت کرده و از تصمیم واشنگتن برای پایان دادن به طولانیترین جنگ آمریکا تمجید کرده‌اند.

ترامپ پیش از این در توافقی با گروه طالبان، روز اول ماه مه 2021 را تاریخ پایان حضور نظامی آمریکا در افغانستان تعیین کرده بود. 

این این حال دولت بایدن به بهانه ارزیابی‌های مجدد و روند مذاکرات میان دولت کابل و گروه طالبان این برنامه را تغییر داد و به تعهد دولت قبلی این کشور پشت کرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید