رونمایی جمهوریخواهان از قانون فشار حداکثری با حضور پمپئو

کدخبر: ۴۰۶۹۰۹
«کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان» اعلام کرده قصد دارد روز چهارشنبه در مراسمی با حضور «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه سابق آمریکا از یک طرح قانونی به نام «قانون فشار حداکثری» رونمایی کند.
رونمایی جمهوریخواهان از قانون فشار حداکثری با حضور پمپئو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، این کمیته که بزرگترین گروه محافظه‌کاران در نهاد قانونگذار آمریکا است در بیانیه‌ای اعلام کرده روز چهارشنبه «رویدادی مهم» را در خصوص ایران اعلام خواهند کرد.

در ادامه این بیانیه تصریح شده این کمیته در حضور مایک پامپئو از طرحی به نام «قانون فشار حداکثری» رونمایی خواهد کرد.

کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان گفته طرح مذکور سه هدف را دنبال می‌کند که عبارتند از: «گسترش دادن تحریم‌ها علیه ایران و اعمال‌ شدیدترین تحریم‌های کنگره علیه ایران ۲- تبدیل کردن راهبرد موفقیت‌آمیز فشار حداکثری به قانون و ۳- جلوگیری از پیوستن دولت بایدن به توافق شکست‌خورده ایران.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» علاوه بر بازگرداندن تحریم‌های متوقف‌شده ذیل این توافق و اعمال تحریم‌های جدید به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز مانند ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورد.

تئوری ترامپ این بود که این سیاست‌ها می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را به مذاکره بر سر توافقی جدید به جای «برجام» وادار کند.

او روز ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی در حالی از قدرت کنار رفت که در تحقق این هدف شکست خورده بود. ترامپ به دلیل نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش از سوی منتقدانش آماج انتقادات تند قرار گرفت.

دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» ضمن اعتراف به اینکه سیاست فشار حداکثری شکست خورده گفته قصد دارد ایالات متحده را به برجام بازگرداند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید