ترس اسرائیل از بازگشت آمریکا به برجام

کدخبر: ۴۰۷۰۷۳
رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر به هر اقدامی از تروریسم هسته ای گرفته تا به قول مقامات آمریکا حرافی‌های بدون دلیل و مدرک دست زده است تا در مسیر برجام سنگ اندازی کند.
ترس اسرائیل از بازگشت آمریکا به برجام

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، همزمان با مذاکرات وین برای احیای برجام، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی جلسه‌ای با اولویت مقابله با ایران تشکیل شده است. مذاکرات وین و بازگشت آمریکا به توافق هسته ای باعث هراس مقامات رژیم صهیونیستی شده است. این رژیم در روزهای اخیر به هر اقدامی از تروریسم هسته ای گرفته تا به قول مقامات آمریکا حرافی‌های بدون دلیل و مدرک دست زده است تا در این گفت و گوها اخلال ایجاد کند.

رژیم صهیونیستی مدام این اتهام را تکرار می‌کند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است، در حالی که مقامات ایران اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه به دنبال سلاح هسته‌ای نیستند و برای اثبات ادعای خود در مذاکرات برجام حضور یافته و شدیدترین نظامهای بازرسی را پذیرفتند با این حال و با وجود اذعان مکرر سازمان بین المللی انرژی اتمی دولت پیشین آمریکا تحت تاثیر مشاوره های غلط صهیونیستها قرار گرفت. حالا که با تغییر دولت امکان احیای توافق هسته ای فراهم شده و بعید است دولت کنونی هم به اندازه دولت پیشین‌آمریکا تحت تاثیر قرار گیرد، تحرکات این رژیم سمت و سوی جدیدی یافته است.

نشست سه ساعته کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی شامکاه یکشنبه ۹ فروردین با ریاست بنیامین نتانیاهو، و با شرکت وزیران خارجه، دفاع، رییس موساد، رییس ستاد ارتش، مشاور امنیت ملی و شمار دیگری از مقامات پست‌های حساس امنیتی، اطلاعاتی و نظامی با محوریت ایران برگزار شده است. بر اساس گزارش رسانه‌ها مقامات رژیم اسرائیل نسبت به بازگشت احتمالی آمریکا به برجام ابراز نگرانی کرده‌اند و در انتهای نشست گفتند که بر اساس گزارش‌ها و ارزیابی‌های ارائه شده مذاکرات وین به توافق آمریکا و ایران می‌انجامد.

شبکه دولتی کان، سایت وای نت و روزنامه جروزالم پست در رشته گزارش‌هایی به نقل از مقامات ارشد امنیتی خبر دادند که رژیم اسرائیل نسبت به جدیت آمریکا در بازگشت به برجام اطمینان یافته است. مقامات حاضر در این جلسه ادعا کرده اند که ایران با بازی ماهرانه خود توانسته آمریکا را به دنبال خود بکشاند و از شواهد چنین پیداست که واشنگتن برای احیای برجام عزم راسخ دارد.

مقامات ارشد دولتی رژیم صهیونیستی که نام‌شان در گزارش برده نشد، افزودند که آمریکایی‌ها بسیار بیشتر از آنچه که ایرانی‌ها طلب کنند، آماده نرمش هستند؛ آنها می‌خواهند به هر قیمتی، برجام احیا شود. وای. نت افزده است که کابینه امنیتی رژیم اسرائیل به این باور رسیده که آمریکا تنها «نگرانی‌های اسرائیل را گوش می‌کند اما هیچ اطمینانی نیست که به خواسته اسرائیل هم توجه جدی کند».

شبکه دولتی کان نیز گفت که در نشست یادشده، بنی گانتز و گابی اشکنازی، وزیران دفاع و خارجه، از حزب رقیب بنیامین نتانیاهو، خواهان آن بودند که اسرائیل دستکم در این شرایط از تنش علنی با دولت جو بایدن خودداری کند و راهکار نرم‌تری در پیش بگیرد تا بحران رژیم اسرائیل با دولت باراک اوباما تکرار نشود.

در سال‌های گذشته رژیم صهیونیستی همواره تلاش کرده با ترفندهای مختلف قدرت‌های غربی را به ایران بدبین کند، در مورد پرونده هسته ای ایران از زمان باراک اوباما سران این رژیم به دنبال این بودند که راه حل و فصل مشکلات دوطرف را ببندند و در روابط ایران و کشورهای غربی اخلال ایجاد نماید و در این راه موفق شد دولت ترامپ را با خود همراه سازد. همراهی دولت ترامپ با سیاست‌های این رژیم فشار سنگینی بر اقتصاد ایران وارد کرد. اگر این فشار با پیروزی ترامپ در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ادامه پیدا کرد، رژیم اسرائیل در موقعیت خوبی برای اجرای کامل سیاست خصمانه خود علیه ایران قرار می گرفت. اما اکنون با پیروزی بایدن اسرائیل با روی دیگر سکه مواجه شده است.

در حالی که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از حضور ایران در مذاکرات در وین برای احیای توافق هسته‌ای استقبال کرده است، رسانه‌ها گزارش داده‌اند دولت بایدن در چند روز گذشته بارها از رژیم اسرائیل خواسته است اظهارنظر درباره ایران را متوقف کند. کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داده است که دولت بایدن به رژیم اسرائیل اعلام کرده است که از «وراجی» درباره خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ایران دست بردارد. پیام آمریکا در این باره قاطع بوده است. این رسانه از یک واژه عبری استفاده کرد که معنی تهاجمی نیز دارد. این پیام از طریق چندین کانال منتقل شده است.

کانال ۱۲ به نقل از مقام‌های آمریکایی در قدس که نامی از آنها نبرد، گزارش داد که اقدام مقام‌های رژیم اسرائیل درباره نشت اطلاعات مربوط به عملیات‌های خرابکارانه در نطنز درباره برنامه هسته‌ای ایران باعث تضعیف تلاش‌های آمریکا برای بازگشت به میز مذاکره می‌شود.

این در حالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام میان نماینده ایران و طرف‌های اروپایی برجام بار دیگر به روند تهدیدات خود علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد و مدعی لزوم جلوگیری از پیشرفت و توسعه توان ایران در صنعت هسته‌ای شد.

تهدیدات نتانیاهو علیه جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف بویژه در مخالفت با توسعه توان هسته‌ای و موشکی در حالی مطرح می‌شود که براساس اسناد منتشر شده از سوی کارمند سابق نیروگاه هسته‌ای این رژیم، دهه‌هاست رژیم اشغالگر قدس مواد لازم برای تهیه صدها بمب هسته‌ای را در اختیار دارد.

رژیم صهیونیستی با معرفی کردن دشمنان خود در منطقه به عنوان دشمنان غرب و تهدیدی برای منافع آنان، سیاست‌های مخرب خود را در منطقه به پیش می‌برد ولی  این رژیم با شرایط جدیدی مواجه است و بعید است دولت بایدن همانند ترامپ کارگزار سیاستهای اسرائیل در خاورمیانه شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید