سخنگوی وزارت بهداشت: مراسم افطاری برگزار نکنید

کدخبر: ۴۰۷۰۹۹
اقتصادنیوز :‌سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و شیوع ویروس کرونا در موج چهارم، از هموطنان عزیز کشورمان خواهشمندیم از هرگونه برگزاری مراسم افطاری در این ایام به طور جدی پرهیز کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سیما سادات لاری افزود: افراد مبتلا  به فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت که بیشتر در معرض ابتلا به کووید ۱۹ هستند، در مورد روزه داری با پزشک خود مشورت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به طولانی بودن مدت زمان روزه داری، حذف وعده غذایی سحر، باعث ضعف سیستم ایمنی بدن شده و احتمال ابتلا به کووید ۱۹ را افزایش خواهد داد.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: از طرفی تغذیه صحیح و مناسب تاثیر زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کووید ۱۹ داشته و رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی با استفاده از همه گروه‌های غذایی، باعث بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، لاری گفت: بنابراین ضروری است روزه داران استفاده از برنامه غذایی متنوع و متعادل یعنی مصرف انواع مختلف مواد غذایی همراه با محدود کردن مصرف غذاهای دارای چربی، کلسترول، قند، نمک و ترکیبات افزودنی را در دستور کار رژیم غذایی خود قرار دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید