اعلام آمادگی آمریکا برای برداشتن تحریم‌های ناسازگار با برجام

کدخبر: ۴۰۷۳۹۶
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالیکه تحریم‌ها را ابزار کلیدی برای پاسخگو نگهداشتن کشورها از جمله ایران دانست، مدعی شد واشنگتن آماده برداشتن تحریم‌های ناسازگار با برجام است.
اعلام آمادگی آمریکا برای برداشتن تحریم‌های ناسازگار با برجام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ند پرایس در نشست خبری روز چهارشنبه خود، افزود: پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین دیده شده است اما همچنان مسیری طولانی در پیش داریم. این هم به خاطر این است که ما به صورت غیرمستقیم گفت‌وگو داریم، همچنین موضوعات آن ساده نیست بلکه پیچیده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، بی اعتمادی بین ایران و آمریکا و بین ایران و سایر مذاکره‌کنندگان وجود دارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به تشکیل دو کارگروه تخصصی در مذاکرات وین برای بررسی اقداماتی که ایران باید برای ادامه تعهداتش انجام دهد، و همچنین گام‌هایی که آمریکا برای ادامه پایبندی خود تحت برجام باید بردارد، اشاره کرد و گفت: ما آماده برداشتن گام‌های ضروری برای بازگشت به برجام هستیم که شامل برداشتن تحریم‌های ناسازگار با آن هستند.

پرایس درباره تحریم‌های آمریکا افزود: این موضوعاتی است که در کارگروه دوم در حال بحث است و نمی‌خواهیم به طور علنی درباره آن چیزی بگوییم. راب مالی در راه بازگشت به واشنگتن است و همچنان که در بیانیه روز گذشته کمیسیون مشترک آمده بود، مذاکرات در هفته آینده از سرگرفته می‌شود.

وی در عین حال گفت: دولت گذشته در قالب‌های مختلفی بر ایران تحریم اعمال کرد، در این مرحله ما بر روی تحریم‌هایی تمرکز داریم که با توافق هسته‌ای ناسازگار است. همچنین مناطقی وجود دارند که مورد پذیرش نیست و نگرانی وجود دارد که ناشی از رفتار ایران است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد در موضوعاتی همچون حقوق بشر، برنامه موشک بالستیک و آنچه که حمایت از تروریست و نیابتی‌ها در منطقه خواند، ایران را پاسخگو نگه می‌دارند.

پرایس تحریم‌ها را ابزار کلیدی برای همه آنها دانست و اظهار کرد در برجام هم وجود ندارد که آمریکا یا هر کشور دیگری در جهان نتواند در موضوعات دیگر، با استفاده از تحریم، ایران را به خاطر آنچه که او رفتارهای بدخواهانه نامید، پاسخگو نگهدارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید