اتهاماتی که احمدی‌نژاد به سپاه پاسداران زد

کدخبر: ۴۰۸۴۴۰
احمدی‌نژاد در دی‌ماه سال ۹۱ در نشست خبری، تلویحاً نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران را خطاب قرار داد و گفت: «هرکس بخواهد مردم را مدیریت کند، مردم او را مدیریت می‌کنند.»
اتهاماتی که احمدی‌نژاد به سپاه پاسداران زد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مشرق نیوز، احمدی‌نژاد در تهمتی آشکار، سپاه پاسداران را متهم به قاچاق می‌کند و با عبارت «برادران قاچاقچی»، این منظور خود را رسانه‌ای می‌کند.

 در این بخش به رفتار احمدی نژاد علیه سپاه پاسداران پرداخته شده است.

اگرچه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان یک نهاد انقلابی وظیفهٔ خود می‌داند که برای پیشبرد و حراست اهداف انقلاب از دولت‌ها حمایت نماید، اما دولت احمدی‌نژاد نه‌تنها قدردان این حمایت‌ها نبود بلکه اقدام به تخریب سپاه پاسداران نیز می‌نمود.

احمدی‌نژاد در دی‌ماه سال ۹۱ در نشست خبری، تلویحاً نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران را خطاب قرار داد و گفت: «هرکس بخواهد مردم را مدیریت کند، مردم او را مدیریت می‌کنند.» این سخن رئیس‌جمهور اشاره به سخنان حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه داشت که روز قبل از این نشست، ادعای دخالت سپاه در انتخابات را فاقد سند دانسته و عنوان کرده بود «سپاه تنها چارچوب‌ها و معیارها را تبیین می‌کند و این به معنای دخالت در انتخابات نیست.»

محمود احمدی‌نژاد چندی بعد و در جریان یک مصاحبه زنده در رسانه ملی بر این‌که انتخابات باید «آزاد» برگزار شود تأکید کرد و گفت: «در مسائلی که اختلاف هست و هر کس یک‌گوشه را می‌کشد، حرف آخر را باید ملت بزند. ملت باید در انتخابات حرف آخر را بزند. احدی هم نباید تأثیری در رأی مردم بگذارد. بعضی فکر می‌کنند باید جای مردم تصمیم بگیرند.»

واکنش رهبر انقلاب به بدعت «انتخابات آزاد»

این سخنان رئیس‌جمهوری با واکنش‌های زیادی روبرو شد و نهایتاً این رهبر انقلاب بودند که نسبت به استفاده از لفظ «انتخابات آزاد» که هم توسط احمدی‌نژاد و هم هاشمی استفاده می‌شد، هشدار داده و تأکید کردند: «انتخابات در ایران پس از انقلاب اسلامی همواره «آزاد» بوده است.»

در اسفندماه ۱۳۹۱ احمدی‌نژاد در اقدامی دیگر سپاه را به دخالت در انتخابات نظام پزشکی متهم کرد. حجت الاسلام سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه به اتهام‌زنی احمدی‌نژاد واکنش نشان داد و گفت: «بنده از جریانات خودی که در حمله به سپاه با جریانات بیگانه هم‌زبان می‌شوند گله‌مند هستم. نباید نوعی رفتار کنیم که دشمن حرکت می‌کند. در موضوع انتخابات نظام پزشکی سپاه فقط پاسخ استعلام‌ها را داده است. استعلام جواب دادن جرم نیست. در خصوص انتخابات نظام پزشکی از چهار مرکز استعلام گرفته شد که یکی از آن مراجع اطلاعات سپاه بود».

چند ساعت از انتشار سخنان رئیس دولت نگذشت که سردار رمضان شریف، مسئول روابط عمومی کل سپاه در واکنشی گفت: «اقدام اطلاعات سپاه در روند بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات نظام پزشکی «قانونی» بوده و به درخواست مراجع قانونی صورت پذیرفته است. 

اتهامات احمدی‌نژاد به سپاه پاسداران

تسویه حساب احمدی‌نژاد با کلیدواژه «برادران قاچاقچی»

احمدی‌نژاد در تیرماه سال ۱۳۹۰ نیز در همایش علمی تخصصی «راهبردهای نوین پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز» گفته بود: «باید همه مرزهای غیرقانونی برای هر سازمان، نهاد و دستگاهی که باشد، بسته شود، اگر کالایی امنیتی، اطلاعاتی و دفاعی است آن‌ها هم می‌توانند از مرز قانونی وارد شوند، هیچ وزارتخانه‌ای حق ندارد اسکله یا مرزی خارج از کنترل گمرک داشته باشد. ممکن است کالایی از پرداخت عوارض معاف باشد که اشکال ندارد چون قانون است؛ اما معنی‌اش این نیست که نباید ثبت شود.»

وی سپس در ادامه تعبیر "برادران قاچاقچی" را این‌گونه استفاده می‌کند: «بین ۵۵ تا ۶۰ میلیارد نخ سیگار در ایران مصرف می‌شود که معادل ۲ هزار میلیارد تومان است. این رقم همه قاچاقچیان درجه‌یک دنیا را به طمع می‌اندازد، چه رسد به «برادران قاچاقچی» خودمان!»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید