اهمیت سفر ظریف از زبان مشاور امنیت ملی عراق

کدخبر: ۴۰۸۵۴۳
العرجی مشاور امنیت ملی دولت عراق این سخنان را امروز (سه شنبه) در دیدار با وزیر امور خارجه ایران عنوان کرد.
اهمیت سفر ظریف از زبان مشاور امنیت ملی عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «قاسم العرجی» مشاور امنیت ملی دولت عراق تاکید کرد که سفر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به کشورش برای دولت بغداد از اهمیت بسیار بالا و راهبردی برخوردار است.

العرجی مشاور امنیت ملی دولت عراق این سخنان را امروز (سه شنبه) در دیدار با وزیر امور خارجه ایران عنوان کرد.

مشاور امنیت ملی دولت عراق با خیرمقدم به ظریف گفت: سفر شما برای دولت ما بسیار مهم است، چرا که شما را شخصیتی تاثیرگذار در ابعاد جهانی و نماینده دستگاه مهم دیپلماسی ایران می‌دانیم. 

العرجی در دیدار با ظریف در خصوص مسائل مهم نظامی و امنیتی عراق و منطقه، گفت وگو و رایزنی کرد.

وزیر اسبق کشور و مشاور کنونی امنیت ملی دولت عراق با یادآوری آنچه که نقش مهم، تاثیرگذار و مثبت ایران در تامین امنیت منطقه نامید؛ از جمهوری اسلامی برای کمک به منظور مقابله با گروهک تروریستی «داعش» با هدف تامین ثبات منطقه و کمک به همسایگان هم قدردانی کرد.

از دیدگاه کارشناسان سیاسی و ناظران امور؛ دیدار العرجی با ظریف بسیار مهم و رده اول ملاقات‌های وزیر خارجه ایران طی سفر دو روزه اش به عراق ارزیابی می‌شود.

العرجی پیش از ظریف با سفیر افغانستان در عراق هم دیدار و گفت وگو داشت. 

نظامیان آمریکا در کشورهای عراق و افغانستان حضور و دخالت دارند و با وجود درخواست‌های عمومی اعم از رسمی و غیره در عراق هنوز دولت ایالات متحده در خصوص خروج و یا حتی کاهش نیروهایش در این کشور تعلل و بهانه تراشی می‌کند.

باوجود گذشت بیش از یک سال از مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نظامیان ائتلاف آمریکایی از این کشور، هنوز دولت ایالات متحده به بهانه‌های مختلف از اجرای این قانون خودداری می‌کند.   

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید