دستورمهم نمکی درباره کرونای هندی

کدخبر: ۴۰۸۶۶۴
اقتصادنیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بر ارائه مستمر گزارش کنترل مرزهای کشور و پروازهای ورودی از کشورهای پاکستان و هندوستان، تاکید کرد.
دستورمهم  نمکی درباره کرونای هندی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، باتوجه به شیوع ویروس موتاسیون یافته هندی، بر ارائه مستمر گزارش کنترل مرزهای استان‌های شرقی، جنوب شرقی و مرزهای دریایی جنوب و پروازهای ورودی از کشورهای پاکستان و هندوستان، تاکید کرد.

متن این نامه به شرح زیر است؛

رئیس/ سرپرست محترم دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی...

باتوجه به شیوع ویروس موتاسیون یافته هندی رعایت موارد زیر الزامی است:

۱- گزارش کنترل مرزهای استان‌های شرقی، جنوب شرقی و همچنین مرزهای دریایی جنوب و پروازهای ورودی از کشورهای پاکستان و هندوستان به طور مستمر و روزانه به دفتر اینجانب گزارش شود.

۲-در کلیه استان‌هایی که اتباع کشورهای هندوستان و پاکستان از اول فروردین تاکنون وارد شده‌اند، سریعاً با ثبت PCR مورد بررسی قرار گرفته و عندالزوم فوری قرنطینه شوند.

۳-همانگونه که قبلاً ابلاغ شده است،  نمونه‌های دوره‌ای بیماران به خصوص آنهایی که به سرعت حالشان به سمت وخامت می‌رود، گرفته  و جهت بررسی از نظر موتاسیون به انستیتو پاستور، آزمایشگاه دانشکده بهداشت و آزمایشگاه مرجع طرف قرارداد معاونت محترم پژوهشی ارسال شود.

گزارش سریع و به موقع از تحولات بیماری در منطقه تحت مدیریت به دفتر اینجانب ضروری است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید