جزئیات تشییع جنازه داریوش فروهر و همسرش به روایت آیت الله هاشمی رفسنجانی

کدخبر: ۴۰۹۰۷۸
«در جستجوی مصلحت»، عنوان جدیدترین کتاب خاطرات روزنوشت اکبر هاشمی رفسنجانی است که امسال منتشر می شود.
جزئیات تشییع جنازه داریوش فروهر و همسرش به روایت آیت الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران ، این کتاب شامل خاطرات هاشمی از وقایع جنجالی سال ۱۳۷۷ است. روزنوشت های این سال از آن روز اهمیت دارد که ناگفته هایی را از دولت نوپای سیدمحمد خاتمی و وقایعی همچون دستگیری غلامحسین کرباسچی،  کتک زدن وزرای کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت، استیضاح وزیر کشور و قتل های زنجیره ای را روایت می کند؛ وقایعی که هنوز پرونده آنها باز است.

جماران برای نخستین بار و به صورت اختصاصی روزنوشت های برهه ای حساس از این سال یعنی آذرماه ۱۳۷۷ را منتشر می کند.

بخش پنجم این روزنوشت ها در پی می آید:

پنج‌شنبه ۵ آذر ۱۳۷۷  - ۶ شعبان ۱۴۱۹ - ۲۶ نوامبر ۱۹۹۸

در منزل بودم. تلفنی با همشیره‌ها- فاطمه و طاهره- در بیمارستان خاتم‌الانبیاء صحبت کردم. طاهره، برای معالجه برای عمل آب مروارید چشم آمده. گفته‌اند، باید قلب سالم باشد. برای معاینه قلب، در بیمارستان بستری شده است. گفته‌اند، بعضی از رگ‌ها، تنگ است، ولی با دارو معالجه می‌شود.

یاسر آمد. برای طرح روی جلد خاطرات سال ۱۳۶۰ [= عبور از بحران] و بعضی از مضامین کتاب، کسب نظرکرد. کاظم [مرعشی، برادر همسرم]، از آقای [سیدمحمود] دعایی، [سرپرست مؤسسه اطلاعات]، گله‌کرد که وام مسکن نمی‌دهد و حقوق کمی هم می‌پردازد. در اطلاعات کار می‌کند. آقای مجید فردوسی آمد. از اداره آب و برق کرمان شکایت دارد که مزاحم چاه آب او می‌شوند و قیمت برق را گران می‌نویسند.

در تشییع جنازه آقای [داریوش] فروهر و همسرش، شعار «مرگ بر استبداد» داده شده و جمعی را بازداشت کرده‌اند. نیروی انتظامی اعلان کرده که چند نفر، مظنون به دخالت در قتل‌ها را بازداشت کرده است.

مجلس اعیان انگلستان، رأی به سلب مصونیت [آگوستو] پینوشه، دیکتاتور شیلی داده است. شب، آقارضا عموزاده آمد. گفت، وضع اقتصادی کشورهای جنوب خلیج فارس هم خوب نیست و راکد است. از قول مسئولان ایران در دوبی، برای اجازه شکار به شیخ محمد استمداد کرد که قبلاً می‌آمده، ولی فعلاً اجازه نمی‌دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید