فعال هنگ کنگی گناهکار شناخته شد

کدخبر: ۴۰۹۱۳۵
اقتصادنیوز: فعال حامی دموکراسی هنگ کنگ امروز (جمعه) به همراه چهار تن دیگر بابت شرکت در یک اجتماع غیرقانونی در چهارم ژوئن سال گذشته میلادی گناهکار شناخته شد.
فعال هنگ کنگی گناهکار شناخته شد

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جاشوآ وونگ، فعال دموکراسی خواه هنگ کنگی سال گذشته میلادی برای بزرگداشت سرکوب ۱۹۸۹ معترضان در داخل و اطراف میدان تیان آن من پکن متهم و امروز گناهکار شناخته شده است.

این نخستین بار بود که شب زنده‌داری در هنگ کنگ برای برگزاری این مراسم ممنوع شد و پلیس با خاطیان برخورد کرد و علت آن هم کروناویروس بود. امسال نیز برگزاری این مراسم همان سرنوشت را دارد.

با وجود آنکه سال گذشته میلادی مراسم ممنوع شده بود، اما ده‌ها هزار تن با روشن کردن شمع در هنگ کنگ اجتماعاتی کاملا صلح آمیز برگزار کردند.

جاشوآ وونگ که پس از گناهکار شدن بابت شرکت و سازمان‌دهی یک اجتماع غیرقانونی در جریان اعتراضات گسترده حامی دموکراسی ۲۰۱۹ در زندان بود، امروز در دادگاه منطقه‌ای هنگ کنگ گناهکار شناخته شد.

سایر فعالان "لستر شوم"، "جانل لئونگ" و "تیفانی یون" هستند. "ادی چو" یکی دیگر از فعالان حامی دموکراسی امروز خواستار احاله دادرسی شده و قرار است جلسه دادگاهیش ۱۱ ژوئن برگزار شود.

بزرگداشت قتل عام تیان آن من در چهارم ژوئن گذشته میلادی باعث تنش‌هایی در هنگ کنگ شد چرا که دولت پکن یک قانون جدید امنیت ملی را در این دولتشهر وضع کرده که هرکسی که اقدام به تبانی با نیروهای خارجی کند یا دست به تروریسم یا اقدامات جدایی طلبانه بزند، با حبس ابد روبرو می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید