القاعده آمریکا را تهدید کرد

کدخبر: ۴۰۹۱۶۵
اقتصادنیوز: گروه القاعده روز جمعه اعلام کرد که جنگ آنان با آمریکا به پایان نرسیده است و جنگ علیه ایالات متحده ادامه خواهد داشت مگر اینکه از سایر کشورهای اسلامی خارج شوند.
القاعده آمریکا را تهدید کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  گروه القاعده روز جمعه اعلام کرد که جنگ آنان با آمریکا به پایان نرسیده است و جنگ علیه ایالات متحده ادامه خواهد داشت مگر اینکه از سایر کشورهای اسلامی خارج شوند.

دو تن از نیروهای القاعده در مصاحبه اختصاصی با شبکه سی ان ان که از طریق واسطه انجام شد، از طالبان به خاطر زنده نگهداشتن مبارزه با آمریکا تشکر کردند.
 
نیروهای القاعده با اعلام شکست آمریکا در منطقه خاورمیانه اعلام کردند که القاعده دیگر نیازی به افغانستان ندارد و چنین هدفی در آینده وجود نخواهد داشت. 

مصاحبه سی ان ان با عوامل القاعده در دهمین سالگرد ترور اسامه بن لادن رهبر سابق القاعده توسط نیروهای آمریکا انجام شده است. 

طبق گفته های عوامل القاعده، جنگ آمریکا در افغانستان نقش اساسی در ضربه زدن به اقتصاد ایالات متحده داشته است. 

عوامل القاعده در مورد نقش خود در پاکستان و افغانستان مدعی شدند که در سال ۲۰۰۹ طی یک عملیات ویژه هفت تن از عوامل سیا را در پایگاه خوست در افغانستان کشته اند. 

شبکه سی ان ان در گزارش تهیه شده خود سعی دارد اعلام کند که طالبان و القاعده همچنان در بخشی از حوزه ها با هم عملیات مشترک انجام می دهند در حالیکه طالبان بارها هرگونه ادعای آمریکایی در این مورد را تکذیب کرده اند. 

طالبان و آمریکا در اسفند سال ۹۸ در دوحه پایتخت قطر توافقنامه صلح را به امضاء رساندند و قرار بود طبق این توافقنامه آمریکا تمام نیروهای خود را تا اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) از افغانستان خارج کند. 

دولت بایدن با نادیده گرفتن توافقنامه دوحه در هفته های گذشته اعلام کرد که خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان در ۱۱ سپتامبر سال جاری انجام خواهد شد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید