هنرپیشه مشهور سینما و تئاتر درگذشت/آسوده بخواب در بهشت آلمپیا دوکاکیس

کدخبر: ۴۰۹۵۷۷
المپیا دوکاکیس هنرپیشه مشهور سینما و تئاتر، امروز صبح در شهر نیویورک درگذشت
هنرپیشه مشهور سینما و تئاتر درگذشت/آسوده بخواب در بهشت آلمپیا دوکاکیس

 «آلمپیا دوکاکیس» که به خاطر برنده شدن اسکار بهترین هنرپیشه نقش مکمل برای بازی در فیلم «ماه‌ زده» و بازی درخشان در نقش بیوه‌ای ثروتمند در «ماگلونیای فولادی» شناخته می‌شود، در ۸۹ سالگی درگذشت.

برادر دوکاکیس، آپولو دوکاکیس، مرگ وی را برای ورایتی تأیید کرد. آپولو دوکاکیس با انتشار پستی در فیس بوک خبر از مرگ خواهرش داد و نوشت: «خواهر محبوب من، المپیا دوکاکیس، امروز صبح در شهر نیویورک درگذشت. پس از ماهها کشمکش با بیماری، او سرانجام در صلح و آرامش درگذشت. 

این هنرپیشه در سن 56 سالگی با موفقیت در اسکار برای بازی درخشانش در فیلم «ماه زده» به شهرت و محبوبیت جهانی دست یافت.البته مجسمه جایزه اسکار او یک سال در خانه اش ماند زیرا  در سال ۱۹۸۹ دزدیده شد. او از آکادمی برای یک مجسمه جایگزین درخواست کرد که با ۷۸ دلار یک مجسمه جایگزین خرید.

دوکاکیس، که کارهای تلویزیونی زیادی نیز انجام داد، سه بار نامزد اسکار شد، اولین بار در سال ۱۹۹۱ برای فیلم تلویزیونی «روز خوش شانسی»، بار دوم در سال ۱۹۹۸ برای «داستان های دیگر آرمستد ماپین در مورد شهر»  و بار سوم در سال ۱۹۹۹ برای مینی سریال کوچک «ژاندارک» نامزد بهترین هنرپیشه نقش اصلی شد.

بازی در فیلم «دختر کارگر» اثر «مایک نیکول»  قبل از تغییر جایگاه وی به خاطر برنده شدن جایزه اسکار، دوکاکیس را به همان نقشی که به طور منظم در بیشتر فعالیت‌های حرفه ای خود داشت، برگرداند.

فیلم موفق «ماگنولیای فولادی» ساخته هربرت راس در سال 1989 با بازی «جولیا رابرتز»، «سالی فیلد»، «دالی پرتون»، «شرلی مک لاین» و «دوکاکیس»، زنان را در هر سنی با احساسات موثر جذب کرد و با استقبال منتقدان مواجه شد.

دوکاکیس در لول ماساچوست متولد شد و از دانشگاه بوستون فارغ التحصیل شد و در بوستون با پیتر کاس بازیگری را آموخت.

طی دو دهه گذشته دوکاکیس کلاسهای کارشناسی ارشد بازیگری را در سراسر ایالات متحده و سایر نقاط برگزار کرد. در جولای سال 2020، یک فیلم مستند در مورد زندگی او، با عنوان «آلمپیا»، در ایالات متحده ساخته و پخش شد.

«شِر»، «ویولا دیویس» و بسیاری دیگر از بزرگان سینمای جهان به «المپیا دوکاکیس» ادای احترام کردند.

جورج تاکه‌ای برای درگذشت دوکاکیس نوشت: همانطور که ما را با «قصه‌های شهر» «ماه زده» کرد، حالا هم مارا ترک کرد. یک «ماگنولیای فولادی» واقعی در جنگلی شناخته شده و آه که زندگی چه قدرتی دارد. آلمپیا! آسوده بخواب در بهشت.

مایکل مک‌کین با ادای احترام به این هنرپیشه نوشت: «آلمپیا دوکاکیس»s هنرپیشه بزرگی بود که عاشق کار بود و تئاتر را دوست داشت. او معلم بازیگری بود که با شوخ طبعی با من و بسیاری از افراد دیگر صحبت می‌کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید