از سوی کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد

تعویق دوماهه کنکور کارشناسی ارشد

کدخبر: ۴۱۰۴۵۹
کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که کنکور کارشناسی ارشد امسال در تاریخ ۶ تا ۸ مرداد برگزار می‌شود.
تعویق دوماهه کنکور کارشناسی ارشد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  پایگاه اظلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری؛ کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه روز پنجشنبه خود اعلام کرد که کنکور سراسری ۱۴۰۰ در روزهای ۹ تا ۱۲ تیرماه و کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ در تاریخ ۶ تا ۸ مرداد برگزار می شود.

در جلسه امروز کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به درپیش بودن موعد برگزاری آزمون‌های عمومی و سراسری سال ۱۴۰۰، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گزارشی در مورد تقویم آموزشی کشور و آزمون‌هایی که با محوریت سازمان سنجش و برخی وزارتخانه‌ها برگزار می‌شود، ارائه کرد.

همچنین سایر آزمون‌ها که در سطوح مختلف برگزار می‌شود طبق تقویم و زمان‌بندی سازمان سنجش با استفاده از تجربه برگزاری آزمون در سال گذشته با رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و تضمین سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌ها، برگزار خواهد شد.

در این جلسه مقرر شد وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد ملی کرونا، اطلاع‌رسانی دقیق و موثر در این زمینه و همچنین ابلاغ دستورالعمل‌های لازم به مخاطبان را در دستور کار خود قرار دهند تا آزمون‌ها با همکاری داوطلبان در سلامت کامل برگزار شود.

رییس جمهوری در این زمینه با اشاره به تجربه موفق سال گذشته در برگزاری کنکور در زمان تعیین شده با رعایت کامل دستورالعمل‌ها، گفت: امسال نیز می‌توانیم با افزایش نظارت‌ها و رعایت دقیق‌تر دستورالعمل‌های بهداشتی، آزمون‌ها را به شکل بهتری در زمان تعیین شده برگزار کنیم و اطمینان داشته باشیم که سلامت دانش‌آموزان تضمین شده است.

تاریخ برگزاری کنکور سراسری بر اساس برنامه زمان بندی از پیش اعلام شده سازمان سنجش آموزش کشور است و این زمان تغییر نکرده است.

همچنین کنکور کارشناسی ارشد پیش از این قرار بود در روزهای پنج تا هفت خردادماه برگزار شود اما سازمان سنجش آموزش کشور زمان های جایگزین دیگری به ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری این آزمون پیشنهاد کرده بود که مورد موافقت این ستاد قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید