حریرچی: از قله پیک چهارم کرونا عبور کرده‌ایم

کدخبر: ۴۱۰۹۰۶
حریرچی معاون کل وزارت بهداشت گفت: با اطمینان کامل از قله پیک چهارم کرونا عبور کردیم اما هنوز فشار کار روی بیمارستان‌ها وجود دارد.
حریرچی: از قله پیک چهارم کرونا عبور کرده‌ایم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت با حضور در برنامه تلویزیونی تیتر امشب اظهار کرد: روند شیوع بیماری نزولی شده، اما در حال حاضر وضعیت کنونی همانند آبان ماه است و میزان ابتلاها همچنان نسبت به اسفند و تابستان بالاتر است، در نتیجه هنوز فشار کرونا روی بیمارستان‌ها موجود است و رعایت اقدامات احتیاطی مانند شیوه نامه‌های بهداشتی امری لازم است.

معاون کل وزارت بهداشت اضافه کرد: نباید نگران اسم‌های کرونا مانند هندی، برزیلی و انگلیسی باشیم چرا که کرونا دارای اسم‌های متفاوتی است.

او افزود: احتمال نوسان در برخی استان‌های کشور وجود دارد، اما احتمال نوسان کلی کرونا در کشور وجود ندارد.

حریرچی بیان کرد: در هند ۴ هزار فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونای هندی مشاهده شده و امروز ۴۱۹ هزار نفر به آن مبتلا شده اند که تمام جمعیت چند تا از مرکز استان‌های ما از رقم ذکر شده کمتر است.

او ادامه داد: بیش از اینکه خود واریانت هندی باعث افزایش مرگ و میر افراد آن کشور شده باشد سهل انگاری و عادی انگاری‌های ملت برای برگزاری برخی از مراسم مذهبی، انتخابات، جشن و مهمانی‌ها در این کشور باعث از دست رفتن جان افراد شده است.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: با استفاده از تدابیری که اتخاذ شد آمار مرگ و میرها به زودی روند نزولی پیدا می کند چرا که در بستری مبتلایان کرونایی نسبت به هفته گذشته بیش از ۱۳ یا ۱۴ درصد کاهش داشته ایم.

حریرچی بیان کرد: کاهش هر کدام از پیک های کرونایی باعث ایجاد فشار زیادی بر کادر درمان، مدافعان سلامت، کارکنان سلامت، پرستاران، بهرورزان و مراقبان بهداشت می شود که فعالیت های شبانه روزی آن ها باعث پیرتر شدن چهره شان شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید