انتقاد فریدون عباسی از نامه دعوت مجلس به ابراهیم رییسی/ نام دولت من دولت نخبگانی است

کدخبر: ۴۱۰۷۴۳
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: اسم دولت بنده، دولت نخبگانی است. شورای نگهبان قواعدی دارد که بر مبنای آن سابقه افراد را بررسی و استعلام‌هایی را می‌گیرد. من بحث اینکه رجل سیاسی هستم یا نه را به بررسی شورای نگهبان می‌سپارم و دنبال این نیستم که بگویم چقدر شانس تایید دارم.
انتقاد فریدون عباسی از نامه دعوت مجلس به ابراهیم رییسی/ نام دولت من دولت نخبگانی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویداد 24،‌ چند روزی دیگر تا ثبت نام نامزد‌های انتخابات ریاست جهموری ۱۴۰۰ باقی نمانده است و همچنان گمانی‌زنی برای اینکه چه افرادی به صحنه خواهند آمد، وجود دارد. در این بین، برخی هم از مدت‌ها پیش حضور خود را به عنوان کاندیدا در بزرگترین رقابت سیاسی کشور مطرح کردند که یکی از این افراد، فریدون عباسی رییس سابق سازمان انرژی اتمی و نماینده کنونی و رییس کمیسیون انرژی مجلس است.

وی در پاسخ به اینکه چرا به مانند ۲۲۰ نفر از همکارانش در مجلس نامه دعوت از ابراهیم رییسی را برای حضور در انتخابات امضا نکرده است؟ گفت: به‌نظر من، وجود شخصی مثل آقای رییسی در قوه قضاییه مغتنم است. ما برای رفتن به‌سمت توزیع عدالت در جامعه و ایجاد زمینه‌های تمدن نوین اسلامی لازم است فردی را در قوه قضاییه داشته باشیم که همان جنس باشد. از این‌رو معتقدم آقای رییسی برای سمت ریاست قوه مفید فایده‌تراز ریاست جمهوری است و اگر تیم‌های خوبی را به‌کار بگیرند موفق‌تر هم خواهند شد. مدیریت در این حوزه معمولاً ۱۰ ساله است. ایشان وقتی تولیت آستان قدس را کنار گذاشت که رییس قوه قضاییه شود، پس این سمت برایش اولویت پیدا کرد. حال بهتر است ایشان مسیر خود را تا انتها در این سمت دنبال کند تا بتواند کار‌های اساسی را در آن تشکیلات به سرانجام برساند.

شأن نمایندگان جمع کردن امضا برای دعوت از رئیس جمهور نیست

وی افزود: البته نکته دیگر من این است که شأن نماینده نیست که برای دعوت از چهره‌ای خاص در انتخابات، نامه امضا کنند. وقتی نماینده مردم نامه دعوت از فردی را امضا می‌کند چطور می‌خواهد بعداً نقش نمایندگی خود را ایفا کند. نمایندگان باید در صورت لزوم، سوال و استیضاح کنند و نمی‌شود که خودشان دعوت کنند و بعد هم اگر کاستی پیش آمد از اهرم نظارتیشان استفاده کنند. شان مجلس این است که در این جایگاه سکوت کند و به نقش قانون‌گذاری و نظارت خود بپردازد.

نام دولت من دولت نخبگانی است

رییس سابق سازمان انرژی اتمی در پاسخ به اینکه اسم دولتش چیست و آیا خود را رجل سیاسی می‌داند؟ گفت: اسم دولت بنده، دولت نخبگانی است. شورای نگهبان قواعدی دارد که بر مبنای آن سابقه افراد را بررسی و استعلام‌هایی را می‌گیرد. من بحث اینکه رجل سیاسی هستم یا نه را به بررسی شورای نگهبان می‌سپارم و دنبال این نیستم که بگویم چقدر شانس تایید دارم.

وی در پایان و در پاسخ به این پرسش که اگر رد صلاحیت شود از کاندیدایی حمایت خواهد کرد یا نه؟ گفت: در کسوت نمایندگی هرگز از نامزدی حمایت نخواهم کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید