پزشک معالج الکسی ناوالنی پس از 3 روز پیدا شد

کدخبر: ۴۱۱۲۳۷
الکساندر موراخوفسکی رئیس سابق بیمارستان محل معالجه الکسی ناوالنی امروز پیدا شد.
پزشک معالج الکسی ناوالنی پس از 3 روز پیدا شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، دفتر مطبوعاتی استانداری استان تومسک روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که جستجوی الکساندر موراخوفسکی وزیر بهداشت استان اومسک ثمربخش بود و وی را در حالی که زنده و سالم بود یافتند.

در گزارش گفته شد که موراخوفسکی در نزدیکی روستای باسلی پیدا شد و حال او خوب است و در زمان حاضر در بیمارستان منطقه بولشوکوفسکی معاینه می شود.   

 الکساندر موراخوفسکی رئیس سابق بیمارستان محل معالجه الکسی ناوالنی منتقد اصلی دولت روسیه از سه روز پیش ناپدید شده بود.

خبرگزاری ریانووستی امروز به نقل از یک مقام سازمان پلیس استان اومسک در منطقه سیبری روسیه اعلام کرد که الکساندر موراخوفسکی وزیر بهداشت دولت محلی این استان مفقود شده است.

موراخوفسکی به تازگی به این مقام منصوب شده و در پاییز سال گذشته هنگام مداوای الکسی ناوالنی منتقد اصلی دولت روسیه در بیمارستان اومسک رئیس این بیمارستان بود و در مراحل معالجه این فرد پیش از انتقال به آلمان و معالجه در بیمارستان شهر برلین شرکت داشت.    

براساس اطلاعات پلیس استان اومسک، موراخوفسکی روز هفتم ماه می (روز جمعه هفته گذشته) با خودرو در نزدیکی روستای پوسپلووا در ۲۷۰ کیلومتری شهر اومسک به منطقه ای جنگلی رفت و از آن زمان مفقود شده است.

چند گروه جستجو برای یافتن موراخوفسکی عازم محل مفقود شدن وی شده اند.  

ناوالنی یکی از اصلی‌ترین منتقدان پوتین و از داوطلبان شرکت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ میلادی روسیه بود که به دلیل محکومیت قبلی از نامزدی در انتخابات منع شد.

وی بیستم ماه اوت سال ۲۰۲۰ (سی ام مرداد سال ۱۳۹۹)  در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر اومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان آلمانی اعلام کردند، نشانه‌هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید