بایدن نگران حملات سایبری شد

کدخبر: ۴۱۲۵۳۵
به دنبال از کارافتادن بزرگترین خط لوله انتقال سوخت در آمریکا، وزرای دولت بایدن در بیانیه ای خواستار تقویت تجارت و کسب کشور در برابر حملات سایبری شدند.
بایدن نگران حملات سایبری شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، "الخاندرو مایورکاس" وزیر امنیت داخلی و "جینا رایموندو" وزیر بازرگانی ایالات متحده در بیانیه ای مشترک که در شبکه سی ان بی سی منتشر شده است، از مشاغل آمریکایی خواستند که از آمادگی مناسب در برابر حملات سایبری اطمینان حاصل کنند.

اختلال در خط لوله مهم انتقال سوخت در امریکا و به دنبال آن بروز نگرانی ها در میان مقامات این کشور باعث شده تا دولت بایدن گزینه های مختلف از جمله کمک از ارتش و گارد ملی را با هدف کاهش ضررهای وارده را بررسی کند.

در بحبوحه حمله سایبری به خط لوله انتقال سوخت کلونیال  و تعطیلی فعالیت آن، کاخ سفید به شدت نگران طولانی تر شدن اختلال در روند انتقال سوخت و کمبود آن در آمریکا شد به همین دلیل چندین گزینه را بررسی کرده است.

در همین مورد وزاری دولت بایدن در بیانیه خود تاکید کردند که محافظت از مردم و شرکت های آمریکایی در برابر حملات سایبری باید یکی از اولویت های اصلی ما باشد، ما دیگر نمی توانیم این حملات را نادیده بگیریم و نمی توانیم باج افزار را به سادگی یک دردسر تلقی کنیم.

به گفته مقامات آمریکایی، حملات سایبری طی چند ماه گذشته نه تنها مشاغل بلکه بیمارستان های تعدادی از ایالت ها، دفاتر پلیس و کلانتری ها، مدارس و دولت های محلی را هدف قرار داده است.

اگرچه فعالیت خط لوله انتقال سوخت "کلونیال" در پی حمله بدافزاری بعد از چند روز تا حدودی از سرگرفته شده است اما باوجود آغاز بکار این بزرگترین خط لوله انتقال سوخت آمریکا همچنان در بسیاری از مناطق کشور کمبود سوخت وجود دارد.

مسوولان خط لوله کلونیال در بیانیه ای اعلام کردند که چندین روز طول می کشد تا زنجیره تامین سوخت پس از شروع مجدد به حالت عادی برگردد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید