درخواست فرانسه از شورای امنیت سازمان ملل درباره آتش بس فوری در فلسطین

کدخبر: ۴۱۳۲۳۰
وزیر خارجه فرانسه از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا آتش بس فوری در فلسطین اشغالی را به بحث و بررسی بگذارد.
درخواست فرانسه از شورای امنیت سازمان ملل  درباره آتش بس فوری در فلسطین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر خارجه فرانسه در سخنانی خواهان آتش بس در فلسطین اشغالی شد.

 شبکه الجزیره گزارش داد،ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه گفت: ما بر ضرورت کار بر روی پیشبرد صلح تأکید کرده و از شورای امنیت می‌خواهیم مسأله آتش بس فوری را به بحث و بررسی بگذارد.

لودریان گفت: خسارت‌های انسانی فراوانی صورت گرفته و تصاویر غیر قابل تحملی در این زمینه وجود دارد. آنچه که من اننظار آن را دارم، این است که سیاست انتظار و تماشا کردن، یک گزینه به شمار نمی‌رود.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه تصریح کرد: یکی از علل این اوضاع فاجعه بار در غزه این است که هیچ چشم اندازی برای راه حل سیاسی وجود ندارد.

ژان ایو لودریان، روز یکشنبه نیز تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا صحبت کرد؛ همچنانکه روز دوشنبه نیز با سامح شکری در خصوص تبادل آرا در زمینه خاورمیانه گفتگو کرد.

لودریان در این گفتگو‌ها با همتایان آمریکایی و مصری اش از نگرانی عمیق در تشدید تنش‌های جاری سخن گفته بود. او همچنین بر ضرورت توقف اقدامات خصمانه تأکید و اعلام کرد قصد دارد برای تحقق این مسأله با شرکای اروپایی، آمریکایی و عرب خود در کنار سازمان ملل همکاری کند.

لودریان البته آنچه را که به ادعا حملات راکتی به مراکز مردمی در سرزمین‌های اشغالی می‌خواند، محکوم کرد.

درخواست وزیر خارجه فرانسه از شورای امنیت در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته نیز رسانه‌های خبری اعلام کردند آمریکا مانع صدور بیانیه‌ای از سوی شورای امنیت شد که خواهان آتش بس میان رژیم صهیونیستی و حماس بود.

بر این اساس، منابع دیپلماتیک روز دوشنبه اعلام کرده بودند آمریکا مانع بیانیه شورای مانیت در خصوص تشدید خشونت در نوار غزه و رژیم صهیونیستی شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید