حذف رسمی نام انصارالله از فهرست "تروریسم" توسط آمریکا

کدخبر: ۳۹۱۲۸۷
وزارت خارجه آمریکا اقدامات مربوط به حذف نام انصارالله یمن از لیست "تروریسم" را آغاز کرد.
 حذف رسمی نام انصارالله از فهرست "تروریسم" توسط آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، دولت آمریکا از آغاز روند حذف نام انصارالله یمن از لیست "تروریسم" خبر داد؛ اقدامی که به رفع موانع پیش روی سازمان های بشردوستانه برای تأمین کمک های ضروری در یمن می انجامد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، ما به صورت رسمی تصمیم آنتونی بلینکن، وزیر خارجه برای حذف نام انصارالله از لیست "تروریسم" را به کنگره اعلام کردیم.

این اقدام که به زودی اجرایی می‌شود بعد از اعلام جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای پایان حمایت خود از عملیات در یمن، اتخاذ می‌شود.

این سخنگو افزود: این تصمیم هیچ ارتباطی با رویکرد ما درباره انصارالله ندارد.

وی افزود: ما بر پایبندی‌مان برای کمک به عربستان جهت دفاع از خاک خود در برابر حملات جدید تأکید کردیم. این اقداممان تنها به خاطر عواقب انسانی است که درج نام انصارالله در لیست "تروریسم" به دنبال دارد. سازمان ملل و نهادهای بشردوستانه از آن زمان توضیح دادند که درج نام انصارالله در لیست تروریسم به تسریع در وقوع بدترین بحران انسانی در جهان منجر خواهد داشت.

روز جمعه یک مقام در وزارت خارجه آمریکا گفته بود که این کشور قصد دارد تصمیم حذف نام انصارالله از فهرست "تروریسم" را به کنگره ابلاغ کند؛ این تصمیم واکنش های مثبت و استقبال گسترده جهانی را به دنبال داشت.

سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد، حذف نام انصارالله از لیست تروریسم احساس راحتی عمیقی به میلیون‌ها یمنی می‌دهد که به کمک‌های انسانی و واردات تجاری برای برآوردن نیازهای اساسی‌شان وابسته هستند.

نهادهای بشردوستانه می‌گویند برای ورود کمک‌ها به یمن ناچار به تعامل با انصارالله هستند و درج نام این جنبش در لیست "تروریسم" این نهادها را در معرض خطر پیگرد در آمریکا قرار می‌دهد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا قبل از ترک پستش از درج نام انصارالله در لیست "تروریسم" خبر داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید