درخواست دبیرکل سازمان ملل از دولت‌های سراسر جهان برای شکست کرونا

کدخبر: ۳۸۲۴۱۸
دبیرکل سازمان ملل از دولت‌های سراسر جهان خواسته به منظور شکست دادن ویروس کرونا، با اتحاد و همبستگی کار کنند و سال آینده را به سال التیام بدل کنند.
درخواست دبیرکل سازمان ملل از دولت‌های سراسر جهان برای شکست کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد، "آنتونیو گوترش" در سخنرانی سال نوی خود که روز دوشنبه توسط سازمان ملل منتشر شد، اظهار کرد: ۲۰۲۰ سال محاکمه‌ها، تراژدی‌ها و اشک‌ها بوده است. فقر، نابرابری و گرسنگی در حال افزایش، مشاغل در حال ناپدید شدن و بدهی‌ها رو به فزونی است. کودکان در حال مبارزه هستند. خشونت خانگی در حال افزایش و ناامنی همه‌جا هست.

تازه‌ترین خبرها و تحلیل‌های اقتصادی را در اینستاگرام اقتصادنیوز مشاهده کنید

وی تأکید کرد کشورها باید با اتحاد و همبستگی با هم همکاری کنند تا پرتوهای امید به همه جای جهان برسد.

گوتروش گفت: هدف اصلی سازمان ملل در ۲۰۲۱، ساختن ائتلاف جهانی برای خنثی‌سازی کربن- خالص انتشار صفر- تا سال ۲۰۵۰ است. دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد که هر فرد، دولت، شهر و کسب و کار می‌تواند نقشی در خلق آینده بهتر ایفا کند.

گوتروش گفت: بیایید صلح را در میان همدیگر و با طبیعت ایجاد کنیم، با بحران آب‌وهوایی مقابله کنیم، جلوی شیوع کووید ۱۹ را بگیریم و کاری کنیم ۲۰۲۱ سال بهبودی باشد.

"تدروس آدهانوم"، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی روز یکشنبه گفت جهان باید برای همه‌گیری‌های آینده که اجتناب‌ناپذیر هستند، آماده شود. وی افزود قبل از شروع همه‌گیری کرونا دیدگاه‌ها و گزارش‌های زیادی مبنی بر آن وجود داشته که جهان آماده چنین بحرانی نیست.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی تأکید کرد: تمام کشورها باید بر روی ظرفیت‌های آمادگی سرمایه‌گذاری کنند. آمادگی واقعی فقط وظیفه بخش سلامت نیست، بلکه نیازمند رویکرد تمام دولت و تمام جامعه است.

طبق داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز، بیش از ۸۱ میلیون مورد مبتلا به کرونا در جهان وجود دارد در حالی که نرخ جهانی مرگ و میر بیش از ۱.۷ میلیون نفر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید