در هفته گذشته چند نفر به سینما رفتند؟

کدخبر: ۴۱۴۰۴۳
آمار فروش فیلم‌های در حال اکران نشان می‌دهد که با وجود روند کاهشی ابتلا به کرونا، مخاطبان زیادی در یک هفته گذشته به سینماها نرفته‌اند و سالن‌های کشور میزبان حدود ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر بوده‌اند.
در هفته گذشته چند نفر به سینما رفتند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اکران نوروزی سال ۱۴۰۰ که با نمایش پنج فیلم «خورشید»، «تک خال»، «هفته‌ای یک بار آدم باش»، «خون شد» و «لاله» همراه بود همچنان ادامه دارد و از پایان تعطیلات سال نو تاکنون فروش خیلی زیادی به ۵۰۰ میلیون تومان اکران نوروز اضافه نشده و رقم کلی فروش فیلم‌های نوروزی از ابتدا تا تا ۳۱ اردیبهشت به حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.

البته با وجود آنکه مدتی است سینماها از مشاغل گروه سه به گروه دو منتقل شده‌اند، اما هنوز بسیاری از سالن‌های سینمایی به دلیل نبود فیلم خوب و مخاطب‌پسند برای اکران، حاضر به بازگشایی سالن‌های خود نشده‌اند، با این حال آنچه در گروه‌های عمومی، هنر و تجربه و خارجی روی پرده است با تعداد کمی مخاطب فعلا چراغ سینما را روشن نگه داشته‌ است.

وضعیت سینماها در هفته پایانی اردیبهشت که رشد آمار مبتلایان به کرونا نسبت به زمان شروع موج چهارم کمتر شد، چندان امیدوار کننده نبوده و شاید همین اوضاع سبب شده که در فضای مجازی، برخی مجموعه‌های سینمایی بسته پیشنهادی سالن‌های VIP برای تماشای خانوادگی فیلم به صرف قلیان را تبلیغ کنند. هرچند برخی مدیران مربوط می‌گویند این مسئله را پیگیری کرده و خبری با این جزئیات واقعیت ندارد.

اما درباره سینما و جدیدترین آمار فروش آن باید گفت که طبق اطلاعات سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) در هفته گذشته ۱۳ هزار و ۴۲۴ نفر به تماشای فیلم‌های ایرانی و خارجی روی پرده نشسته‌اند که در این بین، سهم تماشاگران خارج از پایتخت، ۷۵۸۹ نفر بوده و حدود ۵۸۰۰ تهرانی هم در مدت هفت روز به سینما رفته‌اند!

در حال حاضر «هفته‌ای یک بار آدم باش» همچنان در صدر آمار فروش قرار دارد و حدود ۵۷۰ میلیون تومان بلیت فروخته است. «خورشید» هم با فروش ۴۹۵ میلیون تومان در رده بعدی است و بعد از آن «تکخال» با ۳۹۶ میلیون، «خون شد» ۱۰۹ میلیون و «لاله» با ۴۵ میلیون تومان آمار فروش این فصل را ثبت کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید