خبر جدید اولیانوف از مذاکرات برجام در وین

کدخبر: ۴۱۵۱۳۴
میخائیل اولیانوف گفت:تمام هیات‌ها در مذاکرات وین روی موفقیت گفت‌وگوها برای احیای برجام متمرکز هستند.
خبر جدید اولیانوف از مذاکرات برجام در وین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، «میخائیل اولیانوف» که ریاست هیات روسیه در مذاکرات برجام را برعهده دارد امروز (چهارشنبه) در توئیتی عنوان کرد که مذاکرات برجام در اشکال و تعداد مختلف در پایتخت اتریش جریان دارد. وی به دیدارش با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اشاره کرد و ماحصل مذاکرات دو طرف را مفید و جدی خواند.

اولیانوف همچنین با روسای هیات‌های انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا ملاقات کرد و افزود: ما درباره پیشرفت مذاکرات، تلاش های دیپلماتیک و مسیر پیش‌رو (در راستای احیای برجام) تبادل نظر کردیم.

دور پنجم مذاکرات برجام  دیروز با حضور نمایندگان گروه ۱+۴ و ایران در وین آغاز شده است. برداشت قریب به اتفاق همه طرف های برجام از ماحصل مذاکرات صورت گرفته حاکیست که پیشرفت قابل توجهی به دست آمده و دورنمای فعال شدن برجام و رفع تحریم‌های آمریکا نمایان شده است.

رئیس هیات روسیه دیروز در پایان نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: مشارکت کنندگان ابراز آمادگی کردند که تمام تلاش خود را برای حل مسائل باقی‌مانده و تکمیل سریع‌تر مذاکرات انجام دهند. وی ابراز امیدواری کرده که دور پنجم مذاکرات وین، آخرین دور گفت‌وگوها برای احیای برجام باشد.

این دیپلمات روس در پاسخ به توئیتی مبنی بر اینکه آیا تمام هیات‌ها بر سر روند مذاکرات اشتراک نظر دارند گفت: هیات‌ها در مذاکرات وین عموما عقاید متفاوتی درباره مسائل مختلف مورد بحث دارند اما تمام آن‌ها روی هدف دستیابی به موفقیت در گفت‌وگوها اشتراک نظر دارند.

وی افزود که آن‌ها به دنبال راه حلی هستند که مورد قبل تمام طرف‌ها باشد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیات ایرانی در مذاکرات برجام نیز دیروز در گفت‌وگویی بیان داشت: در ادوار گذشته (چهار دوره گذشته) پیشرفت‌های نسبتا خوبی داشتیم و مسیر مشخصی را طی کردیم و می‌دانیم مسیر روشنی را باید طی کنیم.

وی با بیان اینکه مسائل جدی و مهمی کماکان باقیمانده که باید حل و فصل شود افزود: امروز دوباره مذاکرات را شروع می‌کنیم و امیدوار هستیم در طول مذاکرات چند روزه ان‌شاءالله بتوانیم به راه‌حل‌های نهایی دست یابیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید