رضایی:یارانه نقدی را 10 برابر می کنم

کدخبر: ۴۱۵۳۱۲
اقتصاد نیوز:محسن رضایی وعده یارانه نقدی را از 45 هزار تومان به 450 هزار تومان برساند یعنی 10 برابر
رضایی:یارانه نقدی را 10 برابر می کنم

محسن رضایی داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ساختمان تولید رادیو حاضر شد.

او که با تجربه‌ترین نامزد حاضر شده در انتخابات ریاست جمهوری است امروز نخستین برنامه تبلیغاتی قانونی خود برای گفت‌وگو با مردم را در رادیو فرهنگ ضبط کرد.

رضایی بعد از ضبط برنامه خود در جمع خبرنگاران با اشاره به رویکرد رسانه ملی در انتخابات گفت: از رسانه ملی که عوامل شایسته و با تجربه‌ای در آن مشغول به خدمت هستند می‌خواهم این انتخابات را بسیار جدی بگیرد و از هر گونه فشار و لابی گری پرهیز کند.

وی ادامه داد: انتخابات امسال و دولت آینده حساس‌ترین آن‌ها بعد از انقلاب است، چون این روز‌ها با ابرمشکلات زیادی رو به رو هستیم، من از رسانه ملی می‌خواهم به هیچ وجه محافظه کاری نکند.

در اکوایران ببینید: اولویت اقتصادی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

رضایی با اشاره به نقش رسانه ملی در انتخابات اظهار کرد: صدا و سیما فضا را به سمت شفافیت ببرد تا مردم انتخاب اصلح را داشته باشند. صدا و سیما شروع خوبی در انتخابات داشت و امیدوارم با همین روال به پیش برود.

رضایی گفت: اولین مساله‌ای که در دولت من به آن توجه خواهد شد، ساماندهی یارانه‌های پنهان در کشور است.

وی ادامه داد: بنزین و گازوئیل به قیمت واقعی خودش به دهک ثروتمند و به دهک‌های ۹ گانه دیگر نیز به صورت ترجیحی فروخته می‌شود. در نتیجه این اقدام، ما ۴ میلیارد دلار صرفه‌جویی خواهیم داشت و می‌توانیم به ۴۰ میلیون نفر ۱۷۸ هزار تومان یارانه بپردازیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: ۴ میلیارد دلار دیگر را نیز در نهاده‌های دامی و اساسی صرفه‌جویی خواهیم کرد که از این میزان صرفه‌جویی، چیزی حدود ۳۵۰ هزار تومان یارانه پرداخت خواهیم کرد که با ۹۱ هزار تومان یارانه فعلی، ۴۵۰ هزار تومان یارانه نقدی می‌دهیم.

رضایی گفت: این اقدام به گونه‌ای انجام خواهد شد که قیمت‌ها تغییر اساسی نکند و با کمبود بودجه هم مواجه نشویم.

وی تاکید کرد: سال ۹۲ گفتم که کلید روحانی هیچ خاصیتی ندارد و ادامه وضعیت آن روز پول ملی را ساقط خواهد کرد.

این داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: سال ۹۲ یک اسکناس هزار تومانی را به نشانه وضعیت بد اقتصادی به مردم نشان دادم و امروز اگر بخواهم از خطر آینده اقتصاد کشور صحبت کنم باید یک اسکناس ۱۰۰ هزار تومانی را در دستان خودم به مردم نشان بدهم.

وی در  پایان تاکید کرد: همه دغدغه من به ویژه برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دفع خطر اقتصادی از ایران بزرگ اسلامی ماست و اینکه بتوانیم در کنار ایران بزرگ سیاسی و امنیتی یک ایران بزرگ اقتصادی را ایجاد کنیم تا بتوانیم به نیاز‌های مردم پاسخ دهیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید