سعید جلیلی بزرگترین دردسر اصولگرایان در انتخابات است؟

کدخبر: ۴۱۵۷۸۸
یک فعال رسانه ای گفت: پیش بینی می کنم اصولگرایان در مناظره ها حرف می زنند و به نفع آقای رییسی کنار می روند و حداکثر یک نفر به عنوان زاپاس می مانند که حداکثر ۵۰۰ هزار رای از او کم می کند.
سعید جلیلی بزرگترین دردسر اصولگرایان در انتخابات است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، محسن ماندگاری، فعال رسانه ای در کلاب هاوس گفت: در مقایسه با سال ۹۲ می توان اضافه کرد که سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان از بین رفته و تکرار سال ۹۲ غیرممکن است.  به نظر من این که  می شود با آقای همتی یا مهرعلیزاده انتخابات را گرم کرد و پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان پشت سر اینها می آید، خطا است. سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان از بین رفته و نامزدهای اصلاح طلبی که پایگاه اجتماعی قوی دارند از فیلتر شورای نگهبان رد نمی شوند. 

وی گفت: اصلاح طلبان این مشکل را داشتند و هنوز هم دارند. کسانی که می توانند افکار عمومی را تحریک کنند از فیلتر شورای نگهبان رد نمی شوند. مابقی هم مقبولیت عمومی ندارند و گفتمانی را دنبال می کنند که از نظر رای خاکستری یا بدنه اجتماعی اصلاحطلبان، همراهی نمی شود. 

ماندگاری گفت: اشاره شد در ۲۰ روز آینده موجی ایجاد می شود و شاید آقای همتی بالا بیاید، به نظر می رسد آقای همتی مورد تایید اکثریت اصلاح طلبان قرار نمی گیرد و اصلاح طلبان نمی خواهند فعالیت جدی داشته باشند و حداکثر با ۲-۳ میلیون رای کنار می کشد. در اصولگرایان ۵ نفر باقی مانده اند. 

این چهره رسانه ای افزود:‌مشکل اینجاست که بر اساس نظرسنجی ها مشارکت پایین است و حداکثر ۵۰ درصد خواهد بود که حدود ۲۵ میلیون نفر است و مثلا رئیس جمهوری با ۱۰ میلیون رای خواهیم داشت و برای برنامه های آینده شان هم شایسته و زیبا نیست. 

وی گفت: پیش بینی می کنم اصولگرایان در مناظره ها حرف می زنند و به نفع آقای رییسی  کنار می روند و حداکثر یک نفر به عنوان زاپاس می مانند که حداکثر ۵۰۰ هزار رای از او کم می کند. 

ماندگاری تصریح کرد:‌بیشترین مشکل اصولگرایان آقای جلیلی است. بودن او به خاطر آقای لاریجانی بود و الان دیگر آقای لاریجانی نیست و ماندن او ممکن است مشکل ساز شود. پیروزی آقای رئیسی برای اصولگرایان مهم است و برای وجاهت نظام این قضیه حیاتی است، آقای جلیلی هم روزهای آخر به نفع او کنار می رود. اگر آرای او شکسته شود و حداکثر ۱۲ میلیون رای بیاورد اصلا صورت خوبی ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید