نظر شورای وحدت درباره کابینه رئیسی

کدخبر: ۴۱۵۸۸۶
منوچهر متکی گفت:‌ شورای وحدت اولین مجموعه‌ای بود که به‌صراحت از حجت‌الاسلام رئیسی حمایت کرده است و مبنایی فکری، عملکرد وی در قوه‌قضاییه و فسادستیزی را مبنا گرفته‌ایم‌.
نظر شورای وحدت درباره کابینه رئیسی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان پیرامون نامزدی عبدالناصر همتی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: معمولاً دولت‌ها برای مدیریت بانک مرکزی، چهره‌های قوی خود را انتخابات می‌کنند و دولتمردان ادعا دارند که فارغ از نوسانات ارزی، همتی توانسته یک ثباتی در مسائل بانکی ایجاد کند.

وی ادامه داد: از سال ۷۶ تاکنون، آرایش انتخابات سیاسی کشور با دو فرد اصلی برگزار می‌شود و این نامزدها متعلق به دو طیف فکری سیاسی مشخص هستند. مهرعلیزاده نامزد اصلاح‌طلب هم نظرات قابل‌توجهی برای خود دارد. با توجه به گذشته، اصلاح‌طلبان در رسیدن به نامزد واحد در انتخابات موفق‌تر عمل کرده‌اند.

انتخابات ۹۲ به علت تکثر کاندیدا به شکست منجر شد

متکی با بیان اینکه به ترتیب ۵۰ حزب اصولگرا و اصلاح‌طلب در کشور فعالیت می‌کنند، تأکید کرد: مجموعه اصولگرایی خیلی از هم فاصله ندارند و خاستگاه سیاسی‌شان یکی است اما در تکنیک دچار مشکل شدند و مدل ۹۲ و ۹۶ را خلق کردند؛ انتخابات ۹۲ به علت تکثر کاندیدا به شکست منجر شد.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان با اشاره به اینکه شورای وحدت و ائتلاف اشتراک‌های فراوانی دارند، گفت: در مجلس یازدهم مسائلی پیش آمد که شورای وحدت با توجه به نیازهای موجود پا به عرصه گذاشت و مثلث سه‌ضلعی احزاب، اقشار و جامعه روحانیت شکل گرفت. این مجموعه توانست در تهران فعالیت‌های گسترده‌ای داشته باشد و دفاتر استانی خود را دایر کند. شورای وحدت در حال حاضر ظرفیت ۱۰۰ هزاری نفری را دارد. وی افزود: روند انتخابات اسامی لیست شورای شهر تهران، با ۳۰۰ داوطلب آغاز شد و ۱۱ نماینده شورای وحدت، مسئول داوری میان بودند، هم‌اکنون این لیست به ۴۲ نفر رسیده است و در هفته بعد، ۲۱ نفر برتر مشخص خواهند شد.

متکی با اشاره به سازوکار انتخاباتی شورای وحدت در کشور یادآور شد: در جلسه مشترک دو شورا، این موضوع مطرح شد که دو لیست ترکیب شوند و بر اساس توانمندی و سوابق افراد ارزیابی می‌شوند. در انتخابات مجلس یازدهم، تقریباً تا دو شب قبل از رأی‌گیری این مباحث ادامه داشت و بدون حضور شورای وحدت، تفاهمی میان شورای ائتلاف و پایداری صورت گرفت.

شورای وحدت به‌صراحت از رئیسی حمایت کرده است

وی ادامه داد: دو هفته است که لیست ۴۲ نفره شورای وحدت توسط شورای ائتلاف معطل نگه‌داشته شده است و در این هفته ۲۱ نفره شورای وحدت منتشر خواهد شد. شورای وحدت اولین مجموعه‌ای بود که به‌صراحت از حجت‌الاسلام  رئیسی حمایت کرده است و مبنایی فکری، عملکرد وی در قوه‌قضاییه و فسادستیزی را مبنا گرفته‌ایم‌.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان افزود: روز گذشته نخستین جلسه ستاد راهبردی حجت الاسلام رئیسی تشکیل شد و قرار است در هفته، در ۳ نوبت برگزار شود اما اینکه وی در خصوص تشکیل کابینه خود چه برنامه‌ای دارد، شورای وحدت اطلاع و توقعی ندارد. متکی ادامه داد: اگر مردم احساس کنند که این شوراهای سیاسی حرف دل آنان را می‌زنند و احساس قرابت شکل بگیرد، به این جریانات اعتماد می‌کنند. برای شرکت در انتخابات به مسئولین نگاه نکنند و امیدوارم مسئولان، پیام مردم را در مشارکت پایین مجلس یازدهم گرفته باشند؛ به خاطر خون شهدا، استقلال کشور در انتخابات شرکت کنید و در تعیین سرنوشت کشور دخیل باشید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید