نتانیاهو، بایدن را تهدید کرد

کدخبر: ۴۱۶۶۴۷
بنیامین نتانیاهو که شرایط رو به زوالی دارد مدعی شده بزرگترین تهدید اسرائیل، تهدید موجودیتی است و انتخاب اسرائیل حذف این تهدید وجودی خواهد بود، حتی اگر این امر به قیمت ایجاد تنش با آمریکا تمام شود.
نتانیاهو، بایدن را تهدید کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، شکست سخت استراتژی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه تهران که خروج از برجام به منظور مقابله با برنامه هسته‌ای ایران بود، امروز کاملا آشکار شده است. با آغاز ریاست جمهوری جوبایدن و تاکید او مبنی بر آغاز دیپلماسی با تهران و بازگشت به توافق‌نامه هسته‌ای و پس از آن آغاز مذاکرات وین، نتانیاهو برای اخلال در این مذاکرات به هر دستاویزی متوسل شده است. نتانیاهو اکنون آنچنان ناامید است که حتی بزرگترین حامی خود یعنی ایالات متحده را تهدید می‌کند، او اخیرا گفته است که اسرائیل به خنثی‌ کردن برنامه هسته‌ای ایران، حتی به بهای ایجاد تنش‌ با آمریکا، ادامه می‌دهد.

بنیامین نتانیاهو روز سه‌شنبه ۱۱ خرداد و در جریان مراسم شروع به کار دیوید بارنیا، رئیس جدید سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، موساد، مدعی شد که احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را بزرگترین خطر علیه اسرائیل می‌داند و انتخاب اسرائیل حذف این تهدید وجودی خواهد بود، حتی اگر این امر به قیمت ایجاد تنش با آمریکا تمام شود.

او گفت: من مدت ۴۰ سال است به دوستم جو بایدن می‌گویم که چه با توافق و چه بدون توافق، ما هر آن‌چه در توان داریم انجام می‌دهیم تا جلوی مسلح شدن ایران به جنگ‌افزارهای هسته‌ای را بگیریم.

نتانیاهو خواستار ادامه عملیات مخفیانه علیه ایران شد و افزود: اگر قرار باشد بین تنش با دوست بسیار خوبمان، یعنی ایالات متحده، و حذف یک تهدید وجودی، یکی را انتخاب کنیم - که امیدوارم به آن‌جا نرسیم - حذف تهدید وجودی، انتخاب ما خواهد بود.

وی عنوان کرد که تهدیدات علیه ما چه با سلاح هسته‌ای باشد و چه با ده‌ها هزار موشک باشد، باید با آن مقابله کنیم. نخست وزیر رژیم صهیونیستی این تهدیدات را در حالی مطرح که اسرائیل خود بیش از ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد.

نتانیاهو پیش از این نیز به وجود اختلافات با جو بایدن اذعان کرده بود. او در گفت و گو با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: درباره بسیاری از موضوعات با دولت جو بایدن اتفاق نظر وجود دارد؛ اما اختلافاتی نیز در رابطه با پرونده ایران و مسأله فلسطین وجود دارد.

در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری ادعاهای موهوم و بی‌اساس رژیم اسرائیل بر علیه جمهوری اسلامی ایران برای جامعه بین الملل هویدا شده است، به همین دلیل است که رییس جمهور آمریکا بدون توجه به اقدامات و ادعاهای رژیم صهیونیستی مشغول مذاکرات در وین است و همین باعث خشم نتانیاهو از آمریکا شده است.

سخنان نتانیاهو با مخالفت‌هایی در میان مقامات رژیم اسرائیل مواجه شده است. بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن مخالفت با این سخنان گفت که اینگونه اظهارات می‌تواند امنیت اسراییل به خطر بیندازد. گانتس در واکنش به اظهارات ضد ایرانی اخیر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهونیستی گفت: هرگونه اختلاف با واشنگتن در مورد ایران صرفا باید از طریق گفت‌وگوهای مستقیم حل و فصل شود، نه با بیان اظهاراتی نسنجیده که ممکن است به امنیت اسرائیل لطمه وارد کند.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند که دولت بایدن از بیم متوسل شدن نتانیاهو به اقدام علیه ایران برای جلوگیری از سرنگونی دولت ائتلافی خودش، خواستار دیدار اضطراری با گانتس شده است و گانتس به زودی راهی واشنگتن می‌شود.

همانطور که رسانه‌های رژیم اسرائیل نوشته اند، بخش زیادی از هیاهوی نتانیاهو به دلیل شکست در انتخابات است. انتخابات پارلمانی برای چهارمین بار در چهار سال گذشته در اوایل فروردین در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد و بنیامین نتانیاهو و متحدان او در تشکیلات سیاسی جریان راست باز هم نتوانستند اکثریت لازم برای تشکیل دولت را بدست آورند.

بدین ترتیب بن بست سیاسی ایجاد شده در رژیم صهیونیستی که سال گذشته پس از ائتلاف شکننده لیکود با آبی سفیدها برای تشکیل دولت به صورت موقت مرتفع شده بود، باز هم ادامه یافت و همین امر شرایط آینده سیاسی بنیامین نتانیاهو را به خطر انداخته است.

پیش از برگزاری انتخابات در سرزمین‌های اشغالی، ایهود اولمرت در یک مقاله به نقد تند عملکرد دوران نخست وزیری نتانیاهو پرداخت و نخست وزیر فعلی را عامل بزرگترین شکست سیاسی و امنیتی تاریخ رژیم صهیونیستی از بدو تاسیس معرفی کرد.

 اولمرت در این مقاله نوشت: نتانیاهو پس از انتخابات ۲۰۰۹ تصمیم گرفت که جلوگیری از تبدیل ایران به یک قدرت هسته‌ای را در راس لیست اولویت‌های دولت خود قرار دهد. نتانیاهو فکر می‌کرد که او تعیین کننده تمامی اهداف مبارزه‌جویانه اسرائیل و کل جامعه جهانی است. اما اقدامات وی منجر به شکستی کامل شد، بزرگترین و دردناکترین شکست سیاسی امنیتی اسرائیل از بدو تأسیس تاکنون.

نتانیاهو تنها نخست وزیر صهیونیستی است که در تاریخ نامشروع این رژیم در دوران حکمرانی‌اش متهم به جرائمی مانند فساد و اختلاس است. در همین راستا اظهارات تند و تهدیدآمیز علیه ایران دیگر هیچ کمکی به نتانیاهو نخواهد کرد. او از رهگذر تهدید ایران، اهداف گوناگونی را دنبال می‌کند ولی اینگونه اظهار نظرها مشکلات داخلی نتانیاهو در رژیم صهیونیستی را حل نمی‌کند.

رژیم صهیونیستی باید درک کند که در مقابله پرونده هسته‌ای ایران تنها است و نیاز به تغییر رویکرد خود در مقابل جهان دارد و باید احتمال شکست خود را در مقابل تهران را در نظر گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید