وعده‌های عجیب و غریب در انتخابات سراسر جهان

کدخبر: ۴۱۶۷۹۸
در ایران نیز برخی از از ثبت نام کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری با وعده های عجیبشان، وعده هایی که از حیطه کاری آن ها خارج است، توانستند توجه های زیادی را در چند سال اخیر به خود جلب کنند.
وعده‌های عجیب و غریب در انتخابات سراسر جهان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، تاریخ مملو از کاندیدهایی است که وعده های انتخاباتی آنها هیچوقت محقق نشد و در میان آنها بودند افرادی که نام آنها به سبب وعده های انتخاباتی عجیب و غریبشان جاودانه شده است.

وعده‌های انتخاباتی تاریخچه‌ای به درازای برگزاری انتخابات در جهان دارند. هر چند اکثر کاندیداهای ریاست جمهوری به وعده های انتخاباتی آزمایش شده و واقعی نظیر کاهش دامنه دخالت دولت، ایجاد اشتغال، کاهش بدهی مالی و غیره پایبند هستند اما برخی نیز وعده‌هایی خارج از عرف داده‌اند.

 در برخی مواقع نامزدها از این قانون نانوشته سرپیچی می کنند و وعده های عجیب انتخاباتی آنها در تاریخ جاودانه می شود؛ مانند دونالد ترامپ که در سال ۲۰۱۶ وعده ساخت دیوار مرزی بین مکزیک و آمریکا را داد.

وعده های عجیب و غریب اقتصادی انتخابات

در سال ۱۹۶۰ گابریل گرین با وعده های عجیب کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد؛ گرین ادعا می کرده است که می‌تواند به واسطه ارتباطتش با فضاییان منجر به ایجاد آرمان شهری در آمریکا شود.

گرین وعده داد بود که پول را از دست و بال مردم جمع خواهد و به جای آن همه مردم باید از کارت اعتباری استفاده کنند وی همچنین وعده بیمه رایگان و مالیات صفر در اکثر شغل های خدماتی خصوصا پزشکی و دندان پزشکی را داده بود.

با این حال گرین چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کاندیداتوری خود را لغو کرد و به نفع جان اف کندی از انتخابات کناره گیری کرد، وی بعدها عنوان کرد که " آمریکایی ها هنوز به اندازه کافی بشقاب پرنده ندیده اند و نتوانسته اند که با مردم فضا صحبت کنند تا به او رای دهند".

لرد ساچ جیغ جیغو ( نام قانونی وی است ) برای اولین بار در سال ۱۹۶۳ و در سن ۲۲ سالگی نامزد انتخاباتی شد که در آن شکست خورد اما این پایان کار او نبود و وی پس از کاندیدا شدن‌های پیاپی در سال‌های بعد توانست رکورد گینس را بشکند؛ چراکه بیش از بقیه برای یک کرسی در پارلمان انگلیس نامزد شده بود.

وعده‌های عجیب و غریب وی بیشمار هستند اما از میان آنها می توان به وعده‌ای عجیب و توهین‌آمیز اشاره کرد؛وعده بازگرداندن احمق های روستایی به روستاهایشان اشاره کرد، وی همچینین وعده داد بود که باید با ایجاد موقعیت های مناسب از دوچرخه سواران برای تولید برق استفاده کرد.

در سال ۱۹۶۹ رادنی فرتل (همسر سابق روت فرتل، بنیانگذار روت کریس استیک هاوس) برای شهرداری نیواورلئان نامزد شد؛ وی وعده داد که در صورت انتخاب  "یک گوریل به باغ وحش اهدا خواهد کرد" این تنها هدف او بود که آن را سکوی پرتاب اولیه نامید.

فرتل در انتخابات شکست خورد؛ او فقط ۳۰۸ رأی آورد. اما با اهدای یک جفت گوریل آفریقای غربی در سال بعد به باغ وحش آدوبون نیواورلئان، با هزینه شخصی، به قول خود عمل کرد.

وعده‌های عجیب و غریب در انتخابات سراسر جهان/ رکورددار نامزد شدن در گینس کیست؟

ورمین سوپرم شخص دیگری است که از اواخر دهه ۱۹۸۰ آمریکا در انتخابات متعددی شرکت کرده است و در همه آنها شعار وی همواره ثابت بوده است " همه سیاستمداران موذی هستند و بنابراین در جایگاه یک مقام عالی رتبه، ورمین، بدون شک واجد شرایط ترین نامزد است."

از میان وعده های عجیب وی می توان به وعده دادن بلیط اتوبوس رایگان به مقصد کانادا به بیماران حاد، تهیه خمیر دادن های حاوی مواد اعتیاد آور اما بی ضرر و صادرات آنها، قانونی کردن گوشت انسانی و دادن برگه های تسویه حساب رایگان به آمریکایی ها اشاره کرد.

در ایران نیز برخی از از ثبت نام کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری با وعده های عجیبشان، وعده هایی که از حیطه کاری آن ها خارج است، توانستند توجه های زیادی را در چند سال اخیر به خود جلب کنند.

از میان آنها می توان به فردی اشاره کرد که وعده صدور مجوز ساخت و ساز در حریم رودخانه ها را داده بود و همچنین کسیکه مدعی بود در صورت انتخاب شدن، قیمت نفت را بالا خواهد برد و کاندیدای دیگری نیز وعده داده بودکه اگر رای بیاورد کارخانه برندهای معروف ایتالیا و آلمان مثل B.M.W را به منطقه خواهد آورد و تمام جوانان تحصیل کرده منطقه را در نهادهای اطلاعاتی استخدام می کند.

یکی دیگر از کاندیداهای انتخابات در ایران وعده داده بود که اگر تایید صلاحیت شود تعطیلات رسمی طول هفته را به سه روز افزایش خواهد داد. در دوره‌های پیشین نیز کسی وعده داد اگر انتخاب شود بین تهران و تورنتو، مترو خواهد کشید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید