ارتش آمریکا عذرخواهی کرد

کدخبر: ۴۱۶۸۴۳
ارتش آمریکا پس از نزدیک به یک ماه از حمله سربازان آمریکایی به کارخانه‌ای در بلغارستان، بالاخره عذرخواهی کرد.
ارتش آمریکا عذرخواهی کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، ارتش آمریکا پس از گذشت نزدیک به یک ماه از حمله اشتباهی به یک کارخانه در بلغارستان ناچار به عذرخواهی شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌اِن‌اِن»، ارتش آمریکا در بیانیه‌ای درباره خطای سربازان آمریکایی حین انجام رزمایش اعلام کرد: «آن‌ها فکر می‌کردند این ناحیه نیز بخشی از منطقه تمرین نظامی است اما در واقع غیرنظامیان بلغاری در آنجا مشغول به کار بودند».

در این بیانیه آمده است: «ارتش آمریکا تمرینات نظامی را جدی می‌گیرد و ایمنی سربازان، متحدان و غیرنظامیان را در اولویت قرار می‌دهد. ما خالصانه از این کارگاه و کارکنانش عذرخواهی می‌کنیم. ما همواره از این تمرینات درس می‌گیریم و علت این اشتباه را به‌طول کامل تحت بررسی قرار داده‌ایم. رویه‌های سفت و سختی را برای تعریف روشن ناحیه تمرین نظامی در پیش می‌گیریم و از تکرار این حوادث در آینده جلوگیری خواهیم کرد».

یازدهم ماه می سال جاری میلادی (۲۱ اردیبهشت) گروهی از نظامیان مسلح آمریکا، طی یک رزمایش «واکنش سریع ناتو» با سلاح‌های تهاجمی خود به کارخانه‌ تولید دستگاههای فراوری روغن زیتون در بلغارستان حمله کردند.

نظامیان مسلح آمریکا پس از ورود ناگهانی به کارخانه مذکور، سلاح‌های خود را به سمت کارگران بهت‌زده نشانه گرفتند و آن‌ها را مجبور کردند بر روی زمین دراز بکشند و سپس آن‌ها را به گروههایی تقسیم کردند و به سمت بیرون از ساختمان فرستادند.

چند روز پیش در پی انتشار تصاویر این حمله ناگهانی نظامیان آمریکایی، سفارت ایالات متحده در «صوفیه» پایتخت بلغارستان مجبور به توجیه شد و اعلام کرد که نظامیان آمریکایی گمان کرده بودند که این ساختمان بخشی از منطقه آموزشی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید