این روغن چربی های بدن را نابود می کند

کدخبر: ۴۱۶۸۶۸
روغن نارگیل یک نوع چربی به حساب می‌آید، اما خود این ماده چرب باعث لاغری انسان می‌شود. حدود ۹۰ درصد از روغن نارگیل را چربی‌های اشباع شده تشکیل می‌دهند؛ چربی‌هایی که علاوه بر اینکه چاقی ایجاد نمی‌کنند، باعث کاهش وزن هم می‌شوند.
این روغن چربی های بدن را نابود می کند

روغن نارگیل بخورید

به گزارش اقتصاد نیوز،باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العربیه عنوان کرد: بیش از ۱۵۰۰ مطالعه وجود دارد که نشان می‌دهد روغن نارگیل، که از قسمت سفید میوه نارگیل یا به اصطلاح گوشت نارگیل گرفته می‌شود، یکی از سالم‌ترین خوراکی‌هاست.

در این مطالعات اثرات مثبت مصرف منظم این ماده خوراکی به اثبات رسیده و برای رفع بسیاری از مشکلات تغذیه‌ای توصیه شده است. متخصصان تغذیه از این روغن به شکل گسترده برای درمان چاقی‌ها استفاده می‌کنند.

روغن نارگیل چربی‌سوز است

علی‌رغم این که روغن نارگیل یک نوع چربی به حساب می‌آید، اما خود این ماده چرب باعث لاغری انسان می‌شود. حدود ۹۰ درصد از روغن نارگیل را چربی‌های اشباع شده تشکیل می‌دهند؛ چربی‌هایی که علاوه بر اینکه چاقی ایجاد نمی‌کنند، باعث کاهش وزن هم می‌شوند، زیرا که چربی‌های اشباع شده به سرعت توسط بدن جذب شده و در سوخت وساز مصرف می‌شوند.

روغن نارگیل حاوی مقادیر زیادی MCT (تری‌گلیسیرید زنجیره‌ای) است که می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد. MCTها فرایند متابولیسم در بدن را تقویت می‌کنند و هضم را بهبود می‌دهند. وقتی غذا خوب هضم شود، احتمال جمع‌شدن چربی در بدن کاهش می‌یابد.

مطالعات نشان داده‌است که روزانه مصرف ۲۸ گرم روغن نارگیل به کاهش BMI کمک می‌کند. از این طریق چربی ناحیه پهلوها کاهش می‌یابد.

چربی موجود در روغن نارگیل شما را سیر نگه می‌دارد، بنابراین پس از مصرف روغن نارگیل کمتر احساس گرسنگی می‌کنید. اشتها به خوردن غذا کم می‌شود و از این طریق به لاغر شدن کمک می‌کند.

همیشه نیم ساعت قبل از وعده غذایی روغن نارگیل را مصرف کنید تا به شما احساس سیری دهد؛ بنابراین غذای کمتری خواهید خورد و به کاهش وزن می‌انجامد.

14069254_668

روغن نارگیل می‌تواند یک سلاح قدرتمند در برابر باکتری‌های دهان از جمله «استرپتوکوک موتانس» باشد که باعث ایجاد پلاک دندان، پوسیدگی و بیماری‌های لثه می‌شود. در یک مطالعه تحقیقاتی مشخص شد که شستشوی دهان با روغن نارگیل، که به عنوان روغن جاذب شناخته می‌شود، به اندازه شستشو با دهان‌شویه ضدعفونی‌کننده، باعث کاهش این باکتری‌ها می‌شود. در مطالعه دیگری مشخص شد، شستشوی روزانه دهان با روغن نارگیل باعث کاهش چشمگیر التهاب و پلاک به خصوص در نوجوانان مبتلا به بیماری‌های التهاب لثه می‌شود.

روغن نارگیل حاوی ماده معدنی آهن بوده که به انتقال اکسیژن در بدن کمک می‌کند. همچنین مقدار کمی ویتامین K دارد که باعث ممانعت از انعقاد خون در بدن می‌شود. این روغن حاوی ویتامین E است که مانع از آسیب سلول‌ها توسط رادیکال‌های آزاد خواهد شد.

روغن نارگیل خالص دارای خواص ضد باکتری است که به درمان عفونت کمک می‌کند. یک مطالعه آزمایشگاهی صورت گرفته در این زمینه نشان داد که رشد باکتری‌های روده‌ای «کلستریدیوم دیفیسیل»، که باعث اسهال شدید می‌شود با مصرف روغن نارگیل متوقف خواهد شد. همچنین به نظر می‌رسد که روغن نارگیل با مخمرها مبارزه می‌کند یعنی همان تأثیری که معمولاً به اسید لوریک، اسید چرب اصلی در روغن نارگیل، نسبت داده می‌شود.

روغن نارگیل و بهداشت پوست و مو

تأثیر روغن نارگیل بر پوست صورت بی‌نظیر است. روغن نارگیل درماتریت و التهابات پوستی را حداقل به اندازه سایر روغن‌های معدنی و مرطوب‌کننده‌های قوی کاهش می‌دهد. در یک مطالعه انجام شده روی کودکان مبتلا به اگزما مشاهده شد که ۴۷ درصد از بیماران تحت درمان با روغن نارگیل پیشرفت‌های اساسی در روند درمان خود داشته‌اند.

تأثیر خواص و فواید روغن نارگیل درمانی بر مو و پوست از قدیم‌ مورد توجه پزشکان طب سنتی بوده‌ است. روغن نارگیل هم مثل روغن آرگان می‌تواند به سلامت موهای شما کمک کند. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که ساختار منحصر به فرد اسید لوریک، اسید چرب اصلی در روغن نارگیل، می‌تواند به بافت و بدنه مو نفوذ کند به گونه‌ای که اغلب روغن‌های دیگر قادر به انجام این کار نیستند. برای تقویت مژه هم از روغن نارگیل استفاده کنید.

در حالی که عرق بدن به خودی خود بویی ندارد اما باکتری‌هایی که روی پوست زندگی می‌کنند باعث بوی نامطبوع عرق می‌شوند. خواص ضد باکتری قوی روغن نارگیل آن را تبدیل به یک دئودورانت طبیعی و بدون مواد شیمیایی تبدیل می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید