کشف یک میدان گازی جدید در دریای سیاه؛

بمب خبری جدید اردوغان برای ترکیه

کدخبر: ۴۱۷۰۳۷
رئیس‌جمهور ترکیه از کشف یک میدان گازی جدید در دریای سیاه و افزایش میزان ذخایر گاز اکتشافی‌ ترکیه به ۵۴۰ میلیارد خبر داد.
بمب خبری جدید اردوغان برای ترکیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیروز در مراسم افتتاح بندر فیلیوس اعلام کرد که آنکارا یک میدان گازی جدید در دریای سیاه کشف کرد.

وی افزود: 135 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی دیگر در میدان گازی ساکاریا کشف کرده‌ایم که با این احتساب، میزان ذخایر گاز اکتشافی‌ ترکیه در دریای سیاه به 540 میلیارد متر مکعب افزایش پیدا کرده است.

اردوغان همچنین از برنامه‌ریزی سه مرحله‌ای انتقال گاز طبیعی از دریای سیاه به خشکی سخن گفت و تأکید کرد که از سال 2023 گاز از میدان ساکاریا به شبکه اصلی خود پمپاژ خواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه در ماه آگوست گفت که امیدوار است کشورش با اکتشاف میدان گازی تونا-1 تولید گاز را از 2023 آغاز کند.

ترکیه در حال حاضر تقریباً تمام گاز مصرفی خود را وارد می‌کند. اگر ترکیه بتواند 540 میلیارد متر مکعب ذخایر گاز طبیعی اکتشاف شده در دریای سیاه را استخراج کند، وابستگی آن به واردات انرژی از روسیه، ایران و آذربایجان که سالانه 41 میلیارد دلار برای کشور هزینه دارد، کاهش می یابد.

از سوی دیگر، درگیری بین یونان و قبرس از اعضای اتحادیه اروپا از یک طرف و ترکیه در طرف دیگر طی ماه‌های اخیر با ازسرگیری حفاری و اکتشاف نفت و گاز توسط ترکیه در شرق مدیترانه شدت گرفته است. یونان و قبرس این  آب‌ها را بخشی از قلمروی خود می‌دانند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید