جلیلی: در دولت سایه برای معادن برنامه ریزی کردیم

کدخبر: ۴۱۷۱۷۱
اقتصادنیوز : سعید جلیلی گفت: یکی از مشکلات ما این است که معادن ما خام فروشی می شود اما ما می توانیم با ارزش افزوده موتور اقتصاد کشور را راه بیاندازیم و بخش بزرگی از هزینه های کشور را از این طریق بپردازیم.
جلیلی: در دولت سایه برای معادن برنامه ریزی کردیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، سعید جلیلی در پاسخ به سوالی درباره  بهره گیری از ظرفیت معادن کشور گفت: 

ما در کشور فرصتهای ارزشمندی داریم که می تواند از پیشرانه های  اقتصاد باشد مانند ظرفیت‌های متعددی که هرکدام یک واگن قطار است و یک قطار را تشکیل می‌دهد و دولت باید بتواند با استفاده از هر کدام از این واگن‌ها کشور را اداره کنند.  

درباره مسئله معادن ما بررسی دقیقی در دولت سایه داشتیم و موضوع معدن به عنوان یکی از بخش های پیشرانه اقتصاد مورد بحث قرار گرفت موضوعی که حتی می‌تواند با یک ارزش افزوده در داخل کشور اشتغال و پیشرفت را به دنبال داشته باشد.

یکی از مشکلات ما این است که معادن ما خام فروشی می شود اما ما می توانیم با ارزش افزوده   موتور اقتصاد کشور را راه بیاندازیم و بخش بزرگی از هزینه های کشور را از این طریق بپردازیم.

موضوع دیگر این است که وقتی من می گویم «می توانیم» این است که باید بتوانیم اگر بگوییم «نمی توانیم» این نمی‌توانیم را به کل کشور تعمیم داده ایم.

ما باید جهش کنیم نه اینکه تنها کشور را اداره کنیم و ما با برنامه و رفع موانع در موضوع بهره برداری از معادن می‌توانیم به این هدف برسیم.

با بیش از ۲۴ صنف جلسه داشتیم و این امر شدنی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید