عضو جبهه پایداری: نباید اورانیوم غنی شده را به روسیه ارسال کنیم/ والله هیچ اصولگرایی مخالف برجام نیست

کدخبر: ۴۱۷۲۴۷
مجتبی ذوالنوری نماینده قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: برای آنکه آمریکا به برجام برگشته و ما از چاله به چاه نیفتیم، باید شرط هایی بگذاریم و تضمین هایی قرار دهیم.
عضو جبهه پایداری: نباید اورانیوم غنی شده را به روسیه ارسال کنیم/ والله هیچ اصولگرایی مخالف برجام نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مجتبی ذوالنوری شنبه شب در مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در مسجد امام خمینی(ره) پردیسان قم گفت: والله من هیچ فرد و مسؤول اصولگرایی را نمی شناسم که مخالف اجرای برجام و رفع تحریم ها باشد اما باید شرط ها و تضمین هایی را قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اگر آمریکا بدون قید و شرط به برجام برگردد، مکانیسم ماشه را فعال می کند، گفت: در این زمینه تضمین های قابل دریافتی وجود دارد و اگر در سال های گذشته فرصت سوزی نشده بود، می توانستیم غربی ها را زودتر به پای میز مذاکره بکشانیم.

ذوالنوری با اشاره به قانون اقدام راهبردی و جرم انگاری برای عدم اجرای درست آن، تصریح کرد: یکی از شرط ها برای بازگشت به برجام باید عدم ارسال اورانیوم غنی سازی شده کشورمان به روسیه باشد که می تواند زیر نظر آژانس در داخل ایران پلمپ شده و باقی بماند.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از شرط ها برای بازگشت به برجام باید عدم جمع آوری سانتریفیوژها باشد و آنها می توانند زیر نظر آژانس خالی شده و به آنها گاز تزریق نشود و هر دو هفته نیز مورد بررسی و بازدید قرار بگیرند تا در صورت نقض عهدهای مجدد، بتوانیم بلافاصله آنها را راه اندازی کنیم.

ذوالنوری با بیان اینکه اگر قرار است ما با رعایت همه بندها و شرایط به برجام برگردیم، آمریکا نیز باید خسارت و ضرر به قول خودشان ۱۰۰۰ میلیارد دلاری به کشورمان را جبران کنند، گفت: امروز باید نسبت به این مسائل بسیار حساس، آگاه و هوشیار باشیم.

ذوالنوری: والله هیچ اصولگرایی مخالف برجام نیست /نباید اورانیوم غنی شده را به روسیه ارسال کنیم

وی در بخش دیگری از سخنان اظهار داشت که اگر در انتخابات ریاست جمهوری فردی اصلح که ارزشی، انقلابی و دلسوز ملت است، انتخاب شود بسیاری از مشکلات امروز کشور برطرف می شود.

وی با بیان اینکه حضرت امام جعفر صادق(ع) بر اساس نیازهای روز شاگردان بسیاری را در رشته های تخصصی تربیت کرده بودند، تصریح کرد: امروز از حوزه های علمیه این انتظار می رود که بر اساس نیازهای روز و با استفاده از وسایل نوین به حجم انبوهی از شبهات فکری و فرهنگی پاسخ بدهند.

ذوالنوری با بیان اینکه دشمنان در دوران انتخابات فضای جامعه را غبارآلود می کنند، گفت: ما باید در هر دوره و زمان، شرایط و مقتضیات روز جامعه را به خوبی بشناسیم و بشناسانیم و مراقب باشیم که در این فضای استکباری، برجام موشکی و منطقه ای را به ما تحمیل نکنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین انتخابات میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیست و هشتم خردادماه برگزار می‌شود.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید