آلمان:مذاکرات وین به خط پایان رسید

کدخبر: ۴۱۷۵۵۹
وزیر خارجه آلمان گفتگوها درباره توافق هسته‌ای با ایران را در مراحل پایانی دانست.
آلمان:مذاکرات وین به خط پایان رسید

به گزارش اسپوتنیک، گفتگوهای وین در مورد احیای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران در مرحله پایانی قرار دارد. این را هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه در سخنرانی در برلین در افتتاحیه نوزدهمین کنفرانس روسای نمایندگی های دیپلماتیک آلمان در خارج از کشور اظهار داشت.

وی گفت: "این واقعیت که ما در وین در خط پایان مذاکرات برای احیای توافق هسته ای هستیم البته نتیجه استقامت و اطمینان اروپا است. و ما امیدواریم که ایران اکنون به سرعت اراده سیاسی برای انجام این مذاکرات برای رسیدن به خط  پایان را نشان دهد. "

هیئت‌های ایران و پنج کشور (روسیه، انگلیس، آلمان، چین و فرانسه) به عنوان بخشی از دور پنجم گفتگوهای بازگشت کامل توافق هسته ای ایران جلسه حضوری کمیسیون مشترک را برگزار کردند که از 25 مه آغاز شد. در ابتدا، شرکت کنندگان قصد داشتند مذاکرات را در اوایل ماه ژوئن به پایان برسانند. تدوین توافق نامه آینده در مورد احیای کامل برجام در مرحله پیشرفته است. نمایندگان کشورهای عضو برجام همچنین در حال رایزنی های جداگانه با هیئت آمریکایی هستند که در سال 2018 از این توافق نامه خارج شد، اما اکنون قصد بازگشت به آن را دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید