همتی: ارز ۴۲۰۰ تومانی را سرآغاز رانت می‌دانستم

کدخبر: ۴۱۷۵۹۵
اقتصادنیوز :عبدالناصر همتی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: با ارز ۴۲۰۰ تومانی از ابتدا مخالف بودم و آن را سرآغاز رانت می‌دانستم و به همین دلیل اسامی آن کسانی که از این ارز استفاده کرده بودند را به طور شفاف اعلام کردم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ،عبدالناصر همتی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه خبری بیست و سی و در پاسخ به سوالی درباره حمایت از کشاورزان گفت:  واقعیت این است که کشور از نظر اقتصادی دچار مشکلات جدی شده است که اینها به تعارض منافع و عدم شفافیت و همچنین دخالت دولت در امور اقتصادی بخش خصوصی بر می‌گردد در حالی که دولت در دنیا باید سرمایه‌گذاری زیربنایی و زیرساختی را انجام دهد.

وی افزود: با ارز ۴۲۰۰ تومانی از ابتدا مخالف بودم و آن را سرآغاز رانت می‌دانستم و به همین دلیل اسامی آن کسانی که از این ارز استفاده کرده بودند  را زمانی که در بانک مرکزی بودم به طور شفاف اعلام کردم.

همتی با بیان اینکه باید کاری کنم که رانت خواری دیده شود و معلوم شود چه کسانی پول ها را می گیرند و چه کسانی از آن نفع می برند، تصریح کرد: وقتی نظام جامع مالیاتی درست و شفاف نداریم و کسانی که باید مالیات بدهند، نمی‌دهند مجبور می‌شویم برای پرداخت یارانه پول چاپ کنیم و در پی آن تورم ایجاد می‌شود.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:  کشاورزان ما حق دارند. ما در سال گذشته شاهد بودیم که محصولاتشان در قیمت‌های پایین در حد دو یا سه هزار تومان خریداری می‌شد و در بازار به قیمت ۱۵ هزار تومان ۲۰ هزار تومان به فروش می رفت. بنابراین باید قیمت محصولات به روز در بازار تعیین شود. در کشور ما متأسفانه ساختار اقتصادی وجود ندارد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید