عطوان: تلاش‌های آمریکا علیه ایران برعکس نتیجه داد

کدخبر: ۴۱۸۴۲۱
اقتصادنیوز : عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم چاپ لندن در سرمقاله امروز ( جمعه) خود تاکید کرد : تلاش های آمریکا علیه ایران کاملا برعکس نتیجه داد.
عطوان: تلاش‌های آمریکا علیه ایران برعکس نتیجه داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ،عطوان علاوه بر نوار غزه از ایران ، سوریه ، لبنان و یمن به عنوان چهار کشور قرار گرفته در "محاصره اقتصادی خفقان آور آمریکا" نام برد و افزود:محاصره اعمال شده علیه آنها نه تنها شکست خورده بلکه کاملا نتایج معکوسی به دنبال داشته است.

این تحلیل گر سرشناس مسائل سیاسی جهان عرب با اشاره به بحران های فزاینده داخلی سیاسی و اقتصادی فراروی کشورهای عرب به ویژه در منطقه خلیج فارس تاکید کرد : این در حالی است که اکثر نشانه های موجود حکایت از آن دارد که ایران ، سوریه ، لبنان ، یمن و نوار غزه با قدرت و صلابت و استحکام بیشتری از حلقه محاصره خارج خواهند شد.

وی توضیح داد : محاصره خفقان آور جنبش های مقاومت در نوار غزه و به طور مشخص دو جنبش حماس و جهاد اسلامی را واداشت تا در زمینه صنایع تسلیحات و پیشبرد توان نظامی پیشرفته به خودکفایی دست یابند که در نتیجه آن پیروزی اخیر در نوار غزه شکل گرفت. اما در ارتباط با سوریه اجرای قانون قیصر ناکام مانده است و توانست به تدریج محاصره را بشکند.

عطوان با بیان اینکه ایران نیز  توانست روسیه و چین را جایگزین غرب کند و به استقلال هسته ای دست یابد افزود:امریکا وادار شده که با خواهش و التماس از تهران بخواهد برای بازگشت به برنامه هسته ای با واشنگتن مذاکره کند بدون آنکه سر سوزنی از شرایط خود عقب نشینی نماید.

وی از انتخابات ریاست جمهوری ایران که جمعه آینده برگزار خواهد شد به عنوان " نقطه آغاز یک رویکرد جدید در منطقه " نام برد که برجسته ترین عنوان آن مقابله با طرح های آمریکا و اسراییل است.

311311

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید