راز طول عمر مرد 125 ساله هندی

کدخبر: ۴۱۸۴۷۷
اقتصادنیوز : مرد ۱۲۵ ساله هندی هنگام تزریق واکسن کرونا در مورد راز طول عمر خود سخن گفت.
راز طول عمر مرد 125 ساله هندی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها کشور هند به دلیل شیوع مرگبار کرونا یکی از سخت‌ترین دوران تاریخ خود را تجربه می‌کند، با وجود آنکه واکسیناسیون کووید ۱۹ در این کشور نیز آغاز شده، اما آمار تلفات افراد مبتلا به کرونا همچنان بالا است.

به تازگی تزریق واکسن به یک مرد ۱۲۵ ساله هندی که گفته می‌شود مسن‌ترین شهروند این کشور به شمار می‌رود به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است. «اسوامی شویاناند» روز چهارشنبه در یک مرکز واکسیناسیون در منطقه «دورگا کوند» حاضر شد و واکسن کرونا تزریق کرد. اسوامی که در ۸ آگوست سال ۱۸۹۶ به دنیا آمده در هنگام تزریق واکسن در مورد راز سلامتی و طول عمر خود نیز سخن گفت.

او در این باره گفت: «من ساعت ۳ صبح از خواب بیدار می‌شدم و در رودخانه گانگا شنا می‌کردم. سپس یوگا انجام می‌دادم. غذای روزانه من بسیار ساده بود که یا روغن و ادویه جات نداشت یا این دو در آن بسیار کم بود. من از یک خانواده فقیر هستم و تا امروز هیچ رژیم غذایی‌ نداشتم. من فقط نیمی از اشتهایم غذا می‌خورم.»

 گفتنی است؛ اسوانی اکنون تمام کارهایش را خودش انجام می‌دهد و به کمک سایر خانواده نیازی ندارد. او قرار است ماه آینده دوز دوم واکسن کووید ۱۹ را تزریق کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید