سعید جلیلی: برجام یک چک بلامحل بود/ دشمن را پشیمان می کنم

کدخبر: ۴۱۸۶۵۳
سعید جلیلی گفت: ۸۰۰ تحریم الان شده ۱۵۰۰ تحریم. دلار ۳ هزار تومانی شده ۳۰ هزار تومان. شما نتوانستید در مذاکره نتیجه بگیرید.
سعید جلیلی: برجام یک چک بلامحل بود/ دشمن را پشیمان می کنم

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین، سعید جلیلی در فرصت نقد سایر کاندیداها گفت:

یکی از نکاتی که بسیار برای اقتصاد و حکمرانی مهم است وجود ثبات در سیاست هاست. تحریم یک واقعیتی است که وجود دارد. مهم تر از تحریم، بهانه تحریم است. عده ای می خواهند ناکارامدی خود را گردن تحریم بیندازند. رییس جمهور باید فهم صحیح از صحنه جهانی داشته باشد. کسانی متاسفانه حداقل فهم را از این مسئله ندارند و می خواهند نسخه بپیچند. اگر می گوییم جهش تولید، یعنی اقتصاد مقاومتی.

دوستان تعامل با جهان را به دو سه کشور خلاصه کرده اند. طرف خارجی با پررویی می گوید مسائل دیگری هست و ما اهرم تحریم داریم. دغدغه و مشکلات مردم مثل کرونا ناشناخته نیست. باید بگویید برنامه شما برای تحریم چیست؟ 

چگونه می شود تحریم را بی اثر کرد و دشمن را از تحریم پشیمان کرد. باید گفت من نه تنها تحریم را بی اثر می کنم بلکه با سیاست های آفندی و پدافندی دشمن را پشیمان می کنم. من تعامل گسترده و سازنده با جهان را چگونه شکل می دهم. اقتصاد ما نباید معطل فلان گفت و گو بماند. ۸۰۰ تحریم  الان شده ۱۵۰۰ تحریم. دلار ۳ هزار تومانی شده ۳۰ هزار تومان. شما نتوانستید در مذاکره نتیجه بگیرید.

باید از فرصت ها حداکثری استفاده کرد. و تهدید ها را به حداقل رساند. شما بگویید از ۱۰۰۰ میلیارد دلار بازار کشورهای اطراف چقدر سهم گرفته اید؟ برای تبادلات بانکی ما ۱۱ طرح داریم که می توانیم با وجود تحریم ها کار کنیم. بانک مرکزی یک طرح بیاورد و نشان بدهد که چه کار کرده است. رییس جمهور باید بداند صحنه بین المللی به چه شکل است. برجام یک چک بلامحل بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید