نتانیاهو کابینه بعدی را تهدید کرد

کدخبر: ۴۱۸۹۱۳
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست پارلمان این رژیم برای رای اعتماد به کابینه جدید به ریاست «نفتالی بنت» تهدید کرد: دولت چپگرا را سریعتر از آنچه بسیاری تصور می کنند، سرنگون خواهیم کرد.
نتانیاهو کابینه بعدی را تهدید کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  نتانیاهو گفت که اگر قرار باشد در موضع اپوزیسیون قرار بگیرد، این موضع را تا سرنگونی دولت بعدی و بازگشت به قدرت حفظ خواهد کرد. 

 شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، رهبر حزب لیکود افزود: تعداد آرا در انتخابات برای ما خوب بود، اما نفتالی بنت (رهبر حزب یامینا) با تقلب و فریب توانست صدها رای به دست آورد.

رهبر حزب لیکود افزود: تعداد آرا در انتخابات برای ما خوب بود، اما نفتالی بنت (رهبر حزب یامینا) با تقلب و فریب توانست صدها رای به دست آورد.

نفتالی بنت رئیس حزب راست افراطی یامینا، در توافقی برای تقسیم قدرت با یائیر لپید رئیس حزب راست میانه یش عتید به نخست وزیری رسیده است و پارلمان رژیم صهیونیستی امروز برای رای اعتماد به کابینه ائتلافی تشکیل جلسه داده است.

براساس این توافق بنت تا سپتامبر ۲۰۲۳ در قدرت خواهد بود و بعد از آن لپید برای دو سال نخست وزیر رژیم صهیونیستی می شود.

نتانیاهو که رکورد طولانی‌ترین نخست وزیری تاریخ رژیم صهیونیستی را دارد، ریاست حزب راست‌گرای لیکود را حفظ می‌کند و به سرکرده اپوزیسیون در رژیم صهیونیستی تبدیل می‌شود.

وی در نشست امروز پارلمان مدعی شد که اسرائیل در دوره نخست وزیری او به «دستاوردهای بی سابقه» از جمله در مبارزه با ویروس کرونا و حرکت به سمت اقتصاد آزاد، دست یافته است.

نتانیاهو در ادامه سخنانش بار دیگر به تکرار ادعاها و تهدیدها علیه ایران پرداخت و مدعی شد: ما سخت علیه ایران جنگیدیم تا از دستیابی آن به سلاح هسته ای جلوگیری کنیم.

وی افزود: اگر تلاش های ما نبود ایران به سلاح هسته ای که تهدیدی وجودی علیه اسرائیل است، دست می یافت.

ادعاهای نتانیاهو در حالی است که ایران بارها اعلام کرده که برنامه هسته ای اش صلح آمیز است و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در گزارش های متعدد خود بر این مساله اذعان داشته است.

وی که بارها مخالفت خود را با بازگشت آمریکا به برجام اعلام کرده، گفت: اگر آمریکا به توافق هسته ای برگردد دولت آینده اسرائیل نمی تواند با انجام عمیات (خرابکارانه) در داخل ایران موافقت کند.

نتانیاهو مدعی شد که دولت بایدن از او خواسته تا اختلافات بین واشنگتن و تل آویو درباره برنامه هسته ای ایران را پشت درهای بسته حل کند اما او با این پیشنهاد مخالفت کرده است. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: نفتالی بنت فاقد شهرت در جامعه بین المللی است و اختلاف ما با او درباره توانش در حمایت از اسرائیل است. 

به گفته نتانیاهو، چالش دوم کابینه بعدی بعد از «چالش ایران»، ممانعت از برپایی کشور فلسطینی است.

وی گفت: برخی از اعضای دولت جدید، مخالف ساخت شهرک سازی هستند و از برپایی کشور فلسطینی حمایت می کنند. 

پیش از سخنان نتانیاهو، نفتالی بنت سخنرانی کرد که در خلال آن برخی از اعضای پارلمان به او اعتراض و سخنان او را قطع کردند. 

 بنت هم در این نشست به توافق هسته ای( برجام) حمله کرد و آن را یکی از چالش های اصلی کابینه جدید این رژیم خواند.

 بنت با اشاره به تلاش‌ها برای احیای برجام  و احتمال بازگشت آمریکا به این توافق، چنین کاری را که به ایران مشروعیت می بخشد، «اشتباه» خواند و با این ادعا که توافق هسته ای پول زیادی را در اختیار ایران قرار داد، برنامه هسته‌ای ایران را "یکی از چالش‌های اصلی" کابینه ائتلافی جدید رژیم صهیونیستی دانست.

در دو سال اخیر چهار انتخابات پارلمانی در رژیم صهیونیستی برگزار شد و ناکامی سرکردگان احزاب برای تشکیل ائتلافی پایدار، به بن بست سیاسی در این رژیم منجر شد.

بعد از انتخابات ماه مارس ۲۰۲۱، نتانیاهو مامور تشکیل کابینه شد اما نتوانست در مهلت ۲۸ روزه برای ائتلاف با بقیه احزاب به توافق برسد.

نتانیاهو یک بار از از ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ و بار دیگر از ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۱ نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید