ناظر مسئول شورای نگهبان: هر شعبه اخذ رای ۵ ناظر دارد

کدخبر: ۴۱۹۹۵۹
ناظر مسئول شورای نگهبان مستقر در شعبه اخذ رای حسینیه ارشاد گفت: برای هر شعبه پنج نفر ناظر تعیین شده که یک نفر به عنوان ناظر مسؤل و چهار نفر ناظر در صندوق‌های رای هستند.
ناظر مسئول شورای نگهبان: هر شعبه اخذ رای ۵ ناظر دارد

به گزارش اقتصادنیوز ، قاسم دهقانی روز جمعه در گفت وگو با  ایرنا  گفت: ناظران از ساعت ٥ روز جمعه ٢٨ خرداد در حسینه ارشاد مستقر شدند و اقدامات لازم را انجام دادند.

وی ادامه داد: این اقدامات شامل باز کردن پلمب دستگاه احراز هویت، پلمب صندوق های اخذ رای و تکمیل کردن فرم های صورت جلسات که به انتخاب هیات نظارت شورای نگهبان و هیات اجرایی و نماینده  فرماندار صورت می گیرد. 

دهقانی گفت: در هر سه انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان وخبری و مجلس شورای اسلامی نظارت کامل داریم و نظارت انتخابات شورای شهر با شورای نگهبان نیست.
به گزارش ایرنا، اخذ رای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه دو انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به دلیل شرایط کرونایی و پرهیز از تجمع، یک ساعت زودتر از انتخابات دوره‌های قبل یعنی ساعت ۷ صبح روز جمعه ۲۸ خرداد ماه آغاز شد و طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درصورت تشخیص وزیر کشور رای گیری تا ساعت ۲ بامداد ادامه خواهد یافت.

از مجموع  ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رای دهی در انتخابات در کل کشور، ۲٩ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و  ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن هستند.

سن قانونی رای دهندگان ١٨ سال متولدین ٢٨ خرداد ١٣٨٢ و قبل از آن و تعداد رای اولی‌ها یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر است که ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر از این تعداد زن هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید