مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد؛

خبری خوش درباره توافق برجام

کدخبر: ۴۲۰۶۷۳
مشاور امنیت ملی آمریکا با تاکید بر اینکه دیپلماسی بهترین راه در قبال موضوع هسته ای ایران است، با بیان اینکه سمت و سوی مذاکرات وین در مسیر درست قرار دارد، خوش بینی تلویحی خود را نسبت به حصول توافق هسته ای با ایران پیش از آغاز به کار دولت جدید در تهران اعلام کرد.
خبری خوش درباره توافق برجام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جیک سالیوان در گفت و گو با شبکه ای بی سی نیوز، در پاسخ به این سوالی درباره اظهار نظر اخیر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که گفته است توافق هسته ای احتمالا قبل از این که رئیس جمهوری منتخب ایران رسما کار خود را آغاز کند، محقق خواهد شد، گفت: هنوز تا دستیابی به توافق در خصوص برخی مسائل مربوط به مذاکرات از جمله بحث (لغو)تحریم ها و بازگشت ایران به تعهدات هسته ای خود ، مقداری فاصله داریم اما سمت و سوی مذاکرات در وین در جهت درست قرار دارد.

سالیوان در پاسخ به این سوال که آیا با شروع بکار دولت ابراهیم رئیسی، شانس رسیدن به توافق بیشتر خواهد شد، گفت: تصمیم نهایی درباره توافق از جانب رهبر عالی ایران اتخاذ می شود و قبل و بعد از انتخابات هم همین روال بوده و خواهد بود.

وی در بخشی از این مصاحبه گفت: این مسئله که کدام تحریم ها در مورد ایران لغو خواهد شد، موضوع است که در مذاکرات وین در حال بحث است و من قصد ندارم جزئیات این مذاکرات را عیان کنم . 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید