اعتراف حسین مرعشی درباره میزان رأی همتی

کدخبر: ۴۲۰۷۶۰
حسین مرعشی تاکید دارد که حتی در صورت حمایت رسمی جبهه اصلاح‌طلبان ایران از عبدالناصر همتی باز هم در نتیجه تغییری حاصل نمی‌شد.
اعتراف حسین مرعشی درباره میزان رأی همتی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتماد آنلاین، با پیروزی سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم مساله حاکمیت یکدست دوباره مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. با پیش‌بینی از چهره‌های محتمل برای انتصاب در قوه قضائیه، سه قوه و شورای شهر تهران در اختیار اصولگرایان است و تحقق حاکمیت یکدست مورد اصرار همین جناح. با این وجود میزان کارآمدی این شیوه حکمرانی همواره مورد اختلاف نظر بوده است.

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، در این باره گفت: تجربه کارکرد و عملکرد حاکمیت یکدست پیش از این سنجیده شده و هرگز این تجربه موفق نبوده است.

وی درباره ادعای اصولگرایان درباره سهولت انجام کارها در این شیوه نیز تاکید کرد: خطر  تبدیل این دوستان به دو گروه بسیار جدی‌تر از این حرف‌ها است و نباید در ابتدای کار روی این حرف‌ها حساب کرد چرا که حفظ انسجام تنها در شرایط وجود و حضور رقیب ممکن است.

ناسا به چاه شورای عالی اصلاحات افتاد؟

اعتراف حسین مرعشی درباره میزان رأی همتی /تجربه حاکمیت یکدست هرگز موفق نبوده و نخواهد بود

مرعشی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا جبهه اصلاح‌طلبان ایران به چاه شورای عالی اصلاحات نیفتاد و باز هم تشتت در تصمیم‌گیری بین اصلاح‌طلبان برای معرفی و حمایت یا عدم حمایت از کاندیداهای موجود در عرصه انتخابات وجود نداشت، گفت: واقعیت این است که حتی در صورت اعلام موضع واحد باز هم نتیجه اصلی هیچ تفاوتی نمی‌کرد.

وی ادامه داد: خیلی روشن در شورای شهر تهران، اصفهان، مشهد و شهرهای بزرگ همه اصلاح‌طلبان با تصمیم جمعی حضور داشتند اما هیچ تفاوت معناداری بین این که همه گروه‌ها می‌آمدند یا تصمیم جمعی اتخاذ نشد، دیده نمی‌شود. کما این که در شورای شهر تهران و شهرهای بزرگ همه گروه‌ها با وحدت در عرصه انتخابات لیست داده بودیم و حضور داشتیم اما نتیجه تغییری نکرد.

مرعشی در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت جبهه اصلاح‌طلبان ایران و مساله تداوم فعالیت آن بعد از انتخابات و در آینده گفت: قرارمان در این جبهه پیش از این بر مبنای ادامه کار بود اما باید باز هم در این رابطه بحث کنیم و بعد تصمیم بگیریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید